۳۰ مهر ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۸
کد خبر: ۲۲۷۰۱۳
رییس جمهور در اجتماع بزرگ مردم زنجان:

می‌خواهیم دیوار ظالمانه تحریم را برای همیشه برداریم/ از اشتباهات بگذریم

خبرگزاری رسا ـ رییس جمهور در اجتماع مردم زنجان گفت: ما به تعامل سازنده با جهان تا بر طرف شدن مشکلات مردم کشور ادامه خواهیم داد و ملت بزرگ ایران نیز بداند که از حقوق این مردم کوتاه نخواهیم آمد و به دنبال آن هستیم تا دیوار ظالمانه تحریم را برای همیشه برداریم.
سخنراني رييس جمهور در جمع مردم استان زنجان
می‌خواهیم دیوار ظالمانه تحریم را برای همیشه برداریم/ از اشتباهات بگذریم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زنجان، حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی، رییس جمهور امروز در دیدار عمومی با مردم زنجان که در ورزشگاه کارگران زنجان انجام شد گفت: خداوند را شاکریم که توفیق حضور در زنجان، دیار مردم ایمانی، انقلابی و شهر علم و شور و شعور حسینی را به بنده در آستانه ماح محرم الحرام عنایت کرد.

 

امر به معروف و نهی از منکر پیام عاشورا است
وی در ادامه با اشاره به پیام های عاشورا و قیام امام حسین (ع) اظهار داشت: پیام کربلا و امام حسین (ع) در روز عاشورا پیام امر به معروف و نهی از منکر بود و مسیر نیز مسیر دعوت جامعه به خیر و صلاح و نیکی است و آنچه ما باید از کربلا بیاموزیم این است که همه یکدیگر را به خیر و صلاح و عمل صالح و شایسته دعوت کنیم و اگر فردی یا گروهی از مسیر هدایت فاصله گرفت آنها را از این کار باز داریم.

 

حجت الاسلام والمسلمین روحانی در ادامه با اشاره به این که امر به معروف و نهی از منکر به گروه خاصی اختصاص ندارد گفت: نکته ای که باید به آن توجه کنیم این است که امر به معروف و نهی از منکر اختصاص به جناح و فرد و گروه خاصی ندارد و هیچکس نمی تواند ادعا کند که من فقط مجاز به امر به معروف و نهی از منکر هستم.

 

رییس جمهور در ادامه خاطر نشان کرد: اصل قانون اساسی ما را در مورد امر به معروف و نهی از منکر این است که ما باید همه را به خیر و صلاح و نیکی دعوت کنیم و امر به معروف طبق آموزه های دینی ما یک عمل همگانی و متقابل است به این صورت که بنده شما را و شما نیز بنده را به کارهای خیر دعوت کنید.

 

مبادا امر به معروف سبب ناامنی در جامعه شود
حجت الاسلام والمسلمین روحانی در ادامه با بیان این که مبادا روزی امر به معروف سبب تفرقه در جامعه شود تصریح کرد: این نکته را به یاد داشته باشید که امر به معروف وظیفه همگانی و 77 میلیون نفری است و همین طور به یاد داشته باشید که من شما را دعوت به خیر و صلاح می کنم و شما نیز بنده را دعوت می کنید از این رو نکند روزی امر به معروف که باید وسیله نزدیکی جامعه به یکدیگر باشد، وسیله ای برای تفرقه و جدایی شود.

 

رییس قوه مجریه در ادامه افزود: اول باید پیوند ولایت و محبت در دل داشته باشیم و این که هر کس نسبت به دیگری حالت دلسوزی محبت آمیز داشته باشد و آنگاه امر به معروف و نهی از منکر کنیم و در قانون اساسی نیز به این امر تصریح شده است و همچنین بنده دوست دارم کار مجلس شورای اسلامی در بحث قانون امر به معروف و نهی از منکر جامعه را به سوی خیر و صلاح هدایت کند.

 

رییس شورای عالی امنیت ملی کشور در ادامه با اشاره به این که از دیدگاه اسلام گروه خاصی مسؤول امر به معروف نیستند تأکید کرد: از دیدگاه اسلام یک گروه و جناح خاصی مسؤول امر به معروف و نهی از منکر نیستند و مبادا فردا تحت لوای شعار زیبای امر به معروف در جامعه ناامنی ایجاد شود چرا که اساس معروف برادری، کرامت انسان ها و احترام به یکدیگر است.

 

حجت الاسلام والمسلمین روحانی در ادامه با اشاره به ادعای بورسیه های تقلبی دولت احمدی نژاد اظهار داشت: مبادا که منکر را در جامعه در یک مسأله خلاصه کنیم و دروغ را، تهمت را، رشوه خواری را و بورسیه های تقلبی و غیر قانونی را مصداق منکر نپنداریم و فقط یک مسأله بد حجابی را مصداق منکر بدانیم.

 

وی در ادامه با اشاره به بحث های اشتغال جوانان گفت: باید کاری کنیم که جوانان ما شغل داشته باشند و به اعتقاد من طلبه تا اندازه ای که از اسلام فهم دارم، منکری بالاتر از بیکاری نیست پس بیایید دست در دست هم دهیم و برای جوانان این کشور که فردا از دانشگاه ها فارغ التحصیل می شوند شعل مهیا کنیم که اولین معروف توسعه در این کشور است.

 

رییس جمهور در ادامه با بیان این که برخی ها در کشور به اختلافات دامن می زنند و مثل این که زندگی شان از این طریق می گذرد افزود: چرا به اختلاف در کشور دامن می زنید چرا که یکی از بالاترین منکرها ایجاد اختلاف است و مثل این که عده ای زندگی شان دامن زدن به اختلافات بین این گروه و آن گروه و این جناح و آن جناح است، بگذریم از اشتباهات؛ چرا که ما پیرو حسینی هستیم که از اشتباهات حُر گذشت.

 

مذاکره با دشمنان پیام امام حسین (ع) است
حجت الاسلام روحانی در ادامه با بیان این که درس کربلا مذاکره در چارچوب منطق است گفت: درس کربلا برای ما مذاکره در چار چوب منطق و قانون است چرا که در کربلا در شب تاسوعا امام حسین (ع) خیمه ای به پا کرد و عمر سعد را به مذاکره دعوت نمود؛ امام حسینی که اگاه است و می داند فردا خون و خود و یارانش توسط عمر سعد ریخته خواهد شد.

 

وی در ادامه افزود: حضرت با این کار خود با دنیا اتمام حجت کرد و در آن شب ساعت ها با دشمن خود مذاکره کرد و به ما یاد داد که باید به دشمن هم مذاکره کنیم و ما نیز امروز در سایه اقتدار کشور با قدرت های بزرگ جهان رو در رو مذاکره می کنیم که سال گذشته نیز به پیروزی هایی رسیدیم.

 

ریس قوه مجریه در پایان با اشاره به ادامه تعاملات با کشورهای جهان تصریح کرد: ما به تعامل سازنده با جهان تا بر طرف شدن مشکلات مردم کشور ادامه خواهیم داد و ملت بزرگ ایران نیز بداند که از حقوق این مردم کوتاه نخواهیم آمد و به دنبال آن هستیم تا دیوار ظالمانه تحریم را برای همیشه برداریم. /949/

ارسال نظرات