۳۰ مهر ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۶
کد خبر: ۲۲۷۰۴۵

ارتحال آیت الله مهدوی‌کنی ثلمه‌ای بزرگ برای جهان اسلام است

خبرگزاری رسا ـ اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی در پیامی ارتحال ملکوتی آیت الله محمدرضا مهدوی‌کنی، رییس فقید مجلس خبرگان رهبری را تسلیت گفت.
تصاويري از مرحوم آيت الله مهدوي کني

به گزارش خبرگزاری رسا از تبریز، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی امروز در پیامی ارتحال ملکوتی فقیه متأله آیت الله محمدرضا مهدوی‌کنی، رییس فقید مجلس خبرگان رهبری و یار صدیق انقلاب اسلامی را به ساحت مقدس حضرت ولی‌عصر(عج)، مقام معظم رهبری، جامعه روحانیت و حوزه های علمیه و همچنین عموم ملت شریف ایران به ویژه مردم آذربایجان شرقی تسلیت گفت.

 

این پیام ارتحال جانسور آیت الله مهدوی کنی را ضایعه ای بزرگ برای جهان اسلام و ملت ایران دانست و خاطر نشان کرده است: همانطور که رسول رحمت و محبت فرمودند؛ « اذا مات العالم الفقیه ثلم فی الاسلام ثلمة لایسدها شیء » وقتی عالمی فقیه، فوت کند در اسلام رخنه‌ای ایجاد می ‎شود که هیچ چیزی نمی ‎تواند جای آن را پر کند.

 

اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذریایجان شرقی با اعلام این‌که آیت الله مهدوی کنی عالمی مجاهد، نستوه و ولایت‌مدار بود، تصریح کرده است: آن عالم و فقیه وارسته پس از عمری مجاهدت در عرصه های انقلابی، سیاسی، علمی، فقهی، فرهنگی و اجتماعی دعوت حق را لبیک گفت که این مصیبت وارده ثلمه‌ای بزرگ برای جهان اسلام محسوب می شود.

 

در این این پیام می خوانیم: مرحوم آیت الله مهدوی کنی دارای شخصیتی متعالی و اخلاقی بود که ولایت‌مداری آن بزرگوار در مقاطع مختلف انقلاب اسلامی الگویی ماندگار برای همگان است، صداقت، اعتقاد، باور و پایبندی به اسلام و نظام از جمله ویژگی های آن فقیه وارسته بود.

 

همچنین در ادامه این پیام آمده است: رییس فقید مجلس خبرگان رهبری چه در دوران قبل از انقلاب و چه پس از پیروزی انقلاب اسلامی خدمات ماندگاری برای تعالی نظام اسلامی داشته اند که هیچگاه از اذهان بیدار  و آگاه ملت ایران فراموش نخواهد شد، شخصیتی آگاه، عالم، روشنفکر و دین شناس که اخلاق و ادبش، ایمان آفرین بود.

 

بنابر این گزارش، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذریایجان شرقی در پایان این پیام از خداوند متعال علو درجات را برای آن عالم فقیه و برای بازماندگان صبر مسألت کرده است.

 

گفتنی است، به دنبال ارتحال آیت الله محمدرضا مهدوی کنی، رییس فقید مجلس خبرگان رهبری، از سوی رییس جمهوری دو روز عزای عمومی اعلام شده است./935/د102/ب4

ارسال نظرات