۳۰ مهر ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۲
کد خبر: ۲۲۷۰۵۳

برنامه های حرم حضرت معصومه در ماه محرم اعلام شد

خبرگزاری رسا ـ مدیر روابط عمومی حرم حضرت معصومه(س) ویژه برنامه های ماه محرم در این مکان مقدس را تشریح کرد و گفت: همزمان با دهه نخست ماه محرم برنامه های مذهبی و سخنرانی های متعددی در حرم کریمه اهل بیت(ع) برگزار می شود.
حجت‌الاسلام فاطمي نسب، مدير کل روابط عمومي و امور بين الملل آستان مقدس قم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‏الاسلام روح الله فاطمی‏نسب مدیر روابط عمومی حرم حضرت معصومه(س) در نشست خبری که پیش از ظهر امروز با حضور اصحاب رسانه در ساختمان فرهنگی حرم حضرت معصومه(س) برگزار شد، به برنامه‏های حرم مطهر در ماه محرم اشاره کرد و گفت: برنامه‏های ماه محرم با شعار سال شور و شعور حسینی برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به مهم‏ترین و معنوی‏ترین برنامه حرم مطهر، ابراز داشت: مراسم تعویض پرچم گنبد حضرت معصومه(س) به مناسبت ماه محرم در روز شنبه اول ماه محرم در ساعت 17 با حضور تولیت محترم حرم برگزار خواهد شد.

حجت‏الاسلام فاطمی‏نسب با بیان این‏که بیشتر برنامه‏های حرم در ماه محرم در شبستان امام خمینی(ره) برگزار خواهد شد، اظهار داشت: از اول ماه محرم مراسم قرائت زیارت ناحیه مقدسه با سخنرانی حجج اسلام ماندگاری و رفیعی و مداحی حاج عباس حیدر زاده از ساعت 30/10 در شبستان امام خمینی(ره) برگزار خواهد شد.

مدیر روابط عمومی حرم حضرت معصومه(س) مراسم شیرخوارگان حسینی را یکی دیگر از برنامه‏های حرم مطهر دانست و تصریح کرد: این مراسم در روز ششم محرم از ساعت 9 صبح با سخنرانی حجت‏الاسلام صادقی واعظ و مداحی برادر حسین نژاد برگزار خواهد شد.

وی با اعلام برنامه‏هایی که برای بانوان تدارک دیده شده است، عنوان داشت: برنامه‌هایی که برای خواهران و توسط واحد امور تبلیغی بانوان در نظر گفته شده است شامل مراسم محفل کریمه با قرائت زیارت عاشورا از ساعت 15/9 و همچنین برنامه عصر با همین محتوا از ساعت 15/16به مدت یک ساعت در حرم مطهر برگزار می‌شود.

حجت‏الاسلام فاطمی‏نسب برگزاری همایش پیامبران کربلا را یکی دیگر از برنامه‏های تدارک دیده شده حرم مطهر برشمرد و خاطرنشان کرد: این برنامه در روز پنج‏شنبه ششم ماه محرم الحرام در شبستان نجمه خاتون برگزار خواهد شد.

مدیر روابط عمومی حرم حضرت معصومه(س) به برگزاری مراسم ویژه نوجوانان دختر اشاره کرد و ابراز داشت: این برنامه ویژه نوجوانان دختر بین 10 تا 12 سال از ساعت 16 الی 19 در رواق نوجوانان حرم با برنامه‏های پردهخوانی، نقاشی و کتابخوانی برگزار خواهد شد.

وی در ادامه با بیان این‏که حرم مطهر برای کودکان نیز برنامه‏هایی را تدارک دیده است، اظهار داشت: برنامه‏های قصه‏گویی کتابخوانی و کاردستی با رویکرد مناسبتی در دهه اول محرم برای کودکان پنج تا نه سال در رواق کودک برگزار خواهد شد.

حجت‏الاسلام فاطمی‏نسب در ادامه برگزاری برنامه‌های همنوا با کاروان شامل پرده خوانی عاشورا، برنامه به رنگ عاشورا برگزاری مسابقه کتیبه خوانی تشنه لبان، نیمکت پرسش، حلقه‌های روزانه معرفتی با رویکرد مناسبتی در روزهای محرم را از سایر برنامه‌های این بخش معرفی کرد

مدیر روابط عمومی حرم حضرت معصومه(س)، با اشاره به برگزاری همایش ریحانه‌ها در روز جمعه هفتم آبان ویژه کودکان دختر، ابراز داشت: ویژه ‌برنامه‌های محفل جوانان هیأت انصار‏المهدی با شعار اهلا من العسل در دهه اول محرم از ساعت 30/16 تا 18 با برگزاری سخنرانی برای نوجوانان پسر و همراه با مسابقات بوی سیب، مسابقات کتابخوانی و دلنوشته‏ها با جوایز شرکت در غبار روبی حرم حضرت معصومه(س) و سفر به مشهد مقدس برگزار می‌شود.

وی در پایان با اشاره به برگزاری دوره کوتاه مدت آموزشی امام حسین(ع) شناسی، ابراز داشت: خواهران مرکز قرآن و عترت مراسمی را در روز 8 محرم که اختصاص به فراگیران مرکز قران و عترت دارد و برگزاری دوره عاشورا شناسی در دهه سوم محرم ویژه بانوان از سایر برنامه‌های در نظر گرفته‌شده در این بخش است./922/پ202/س

ارسال نظرات