۳۰ مهر ۱۳۹۳ - ۱۵:۵۴
کد خبر: ۲۲۷۰۸۳
نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری:

انسان سازی مهم ترین کارکرد امروز مساجد باشد

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین نکونام، مسجد را مهم ترین پایگاه تربیت و تزکیه جامعه بیان کرد و گفت: متأسفانه امروزه از کارکردهای اصلی مساجد که همان انسان سازی و تربیت انسان هایی همچون مرحوم آیت الله مهدوی کنی است، فاصله گرفته ایم و این خسران بزرگی برای جامعه اسلامی محسوب می شود.
حجت الاسلام والمسلمين نکونام
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت الاسلام و المسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری، ظهر امروز در نخستین نشست کمیسون ائمه جماعات این استان، بر ضرورت تشکیل این نشست ها جهت تقویت مساجد و ائمه جماعات و مصونیت بخشی به حریم و حرمت امامان جماعات تأکید کرد و گفت: ائمه جماعات ارکان اصلی مساجد محسوب می شوند و باید همه امور مسجد حول محور امام جماعت بچرخید و امور تحت اشراف امام جماعت اداره شود.
 
نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری با اشاره به مشکلات ائمه جماعات و مساجد، خاطرنشان کرد: متولیان و دستگاه های فرهنگی مؤظفند که با همه توان وارد میدان شوند و جهت رفع مشکلات ائمه جماعات مساجد برنامه ریزی کنند.
 
حجت الاسلام والمسلمین نکونام مسجد را مهم ترین پایگاه تربیت و تزکیه جامعه بیان کرد و اظهار داشت: اگر مساجد خوب جهت دهی و پشتیبانی شوند، گامی بلند در جهت سلامت جامعه برداشته شده و خطراتی که جامعه را تهدید می کند به وسیله تقویت مساجد دفع می شود و فضای  ایمانی و معنوی در جامعه گسترش می یابد.
 
امام جمعه شهرکرد با اشاره به کارکردهای مسجد تصریح کرد: متأسفانه امروزه از کارکردهای اصلی مساجد یعنی انسان سازی و تربیت انسان هایی همچون مرحوم آیت الله مهدوی کنی فاصله گرفته ایم و این خسران بزرگی برای جامعه اسلامی است.
 
این مقام مسؤول با بیان این که شخصیت انسان های وارسته و تأثیرگذار انقلابی همچون آیت الله مهدوی کنی در مسجد شکل گرفت، افزود: پایه های شکل گیری این نظام در مسجد و با حضور جوانان و روحانیان انقلابی همچون آیت الله مهدوی کنی صورت گرفت که متأسفانه امروزه تنها به مسجد به عنوان محلی برای عبادت نگاه می شود و این ظلم به مسجد است.
 
وی از مساجد به عنوان محلی برای تعلیم و تربیت جامعه در همه جهات یاد کرد و ابراز داشت: اگر مسجد به معنای واقعی فعال باشد و بین همه ارکان آن همدلی و اتحاد وجود داشته و همه برنامه ها حول محور امام جماعت انجام گیرد؛ به یقین این مسجد در انجام رسالت های تربیتی و اخلاقی و انسان سازی خود نیز موفق خواهد بود.
 
رییس استانی حوزه علمیه چهارمحال و بختیاری در پایان دغدغه مندی، اخلاص، تلاش شبانه روزی، آگاهی از مسائل روز، بصیرت و توکل به خدا را از مهم ترین نیازهای امروز ائمه جماعات برای پیشبرد فعالیت های مسجد ذکر کرد./9457/پ202/ب2
ارسال نظرات