۳۰ مهر ۱۳۹۳ - ۱۸:۰۴
کد خبر: ۲۲۷۱۱۵
در آستانه ماه محرم؛

گردهمایی طلایه داران تبلیغ در یزد برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ درآستانه ماه محرم گردهمایی طلایه داران تبلیغ با حضور ائمه جمعه و جماعات، روحانیان و مبلغین و مبلغات استان یزد در مسجد روضه محمدیه یزد برگزار شد.
آيت الله ناصري امام جمعه يزد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در یزد، دراین مراسم که با حضور جمعی از مسؤولان برگزار شد آیت الله محمدرضا ناصری، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد با تسلیت درگذشت عالم ربانی آیت الله مهدوی کنی رییس فقید مجلس خبرگان رهبری به مبارزات و ویژگیهای آن عالم ربانی مبارز در روند پیروزی انقلاب پرداخت و از خدمات و مجاهدت های مرحوم آیت الله مهدوی کنی تجلیل کرد.


امام جمعه یزد با اشاره به فرا رسیدن ماه محرم ماه عزاداری سالار شهیدان به نقش روحانیان و مبلغان در ترویج شعائر الهی و تبیین واقعه عاشورا پرداخت و تصریح کرد: فلسفه قیام عاشورا و نهضت حسینی احیا دین و حاکمیت ارزشهای الهی در جامعه است و این موضوع مهم مسئله ای است که وعاظ و روحانیان باید همواره در تبیین و ترویج آن بکوشند.


آیت الله ناصری با اشاره به توطئه های فرهنگی دشمن برای ضربه زدن به فرهنگ والای اسلامی و شعائر الهی خواستار توجه و برنامه ریزی برای تقویت فرهنگ و تربیت دینی در جامعه شد و گفت: آنچه می تواند جامعه ما را در برابر دسیسه های فرهنگی دشمن و لا ابالی گری ها مصون دارد تقویت فرهنگ دینی و الهی است که باید به آن همت گماریم.


نماینده ولی فقیه دراستان یزد به تغییر سبک زندگی و برخی بی توجهی ها به سبک زندگی ساده و بومی، همچنین اقدامات دشمن به ویژه تبلیغ شبکه های ماهواره ای در تغییر سبک زندگی و ترویج برخی مسائل غیر اخلاقی نقش مهم خانواده ها برای پیشگیری از این آسیب ها اشاره کرد و اظهار داشت: باید سبک زندگی اسلامی خود را حفظ کنیم و اجازه ندهیم تغییر سبک زندگی به ارزش های والا لطمه بزند.


آیت الله ناصری از روحانیان و مبلغان خواست ضمن تبیین نقشه های شوم دشمن و روشنگری جوانان و توجه بیش از پیش آموزش و پرورش به امر تربیت دینی و همچنین احیا مساجد و جذب جوانان به مساجد جامعه را در برابر این آسیب ها مصون کنند.


میرمحمدی استاندار یزد هم در این همایش در سخنانی کوتاه با اشاره به اهمیت قیام و نهضت حسینی بر تبیین و ارشاد مردم در جهت ابلاغ پیام حسینی تاکید کرد و گفت: باید این پیام مهم بصورت قابل تعمیم و ساده برای مردم بیان شود تا همه بتوانند از آموزه های قیام عاشورا درس بگیرند. /829/پ202/ب

ارسال نظرات