۳۰ مهر ۱۳۹۳ - ۱۸:۰۵
کد خبر: ۲۲۷۱۱۶
آیت الله صفایی بوشهری:

نماز فرد را از بیراهه و انحراف نجات می دهد

خبرگزاری رسا ـ نماینده مقام معظم رهبری در استان بوشهر توجه به نماز را عامل نجات انسان از انحرافات و کج راهه توصیف کرد.
نماينده ولي فقيه در استان بوشهر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بوشهر، آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری نماینده مقام معظم رهبری در استان و امام جمعه بوشهر  امروز در نشست با معاون توسعه مدیریت و منابع و رئیس ستاد اقامه نماز وزارت راه و شهرسازی، گفت: نماز دو حالت دارد که یکی حالت صوری است که انسان فقط به شکل ظاهری نماز می‌خواند و حالت دیگر، اقامه نماز است که نماز باطنی و حقیقی است.

 

وی اضافه کرد: نماز اگر دارای چارچوبی باشد که سایه این نماز بر زندگی انسان مستولی باشد این به معنای اقامه نماز است.

 

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر با بیان این که کسی که اقامه نماز می کند نماز، حاکم بر کار و زندگی اوست، اظهار داشت: نماز باید در تمامی فضاها از جمله در زندگی، رشد و تولید، بالا رفتن کیفیت و توسعه و پیشرفت اثر کند.

 

آیت الله صفایی بوشهری در ادامه سخنان خود نماز را مانند هوا برای انسان عنوان کرد و ابراز داشت: انسان بوسیله نماز زنده است و اگر نماز اقامه نشود یا نباشد، این نماز اثر زیادی نخواهد داشت.

 

وی عدم بروز خطا از جانب شخص را یکی دیگر از ویژگی ها نماز ذکر کرد و گفت: انسانی که اقامه نماز می‌کند دچار هیچ نوع خطایی نمی شود و مسیر را به سمت صحیح می برد.

 

نماینده مقام معظم رهبری در استان و امام جمعه بوشهر در پایان با بیان اینکه اقامه نماز یکی از وظایف و از تجلیات نظام اسلامی است، افزود: بحمدلله در نظام اسلامی ایران در زمینه اقامه نماز فعالیت‌های خوبی صورت گرفته و شما عزیزان تلاش می‌کنید که اقامه نماز به این معنا در فضاهای شما حاکم شود.

 

به گزارش رسا، در این دیدار میرعلایی معاون توسعه مدیریت و منابع و رییس ستاد اقامه نماز وزارت راه و شهرسازی، آقابابایی معاون نظارت و ارزیابی ستاد اقامه نماز کشور و دبیران ستاد اقامه نماز بنادر کشور حضور داشتند. /833/پ203/ج

ارسال نظرات