۳۰ مهر ۱۳۹۳ - ۱۹:۱۹
کد خبر: ۲۲۷۱۳۲
امام جمعه مانه و سملقان:

امر به معروف و نهی از منکر مؤثرترین سیستم نظارتی در جامعه است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام احمدزاده با بیان این که امر به معروف و نهی از منکر بهترین و مؤثرترین سیستم نظارتی در جامعه اسلامی محسوب می شود، تأکید کرد: اگر این فریضه اسلامی به درستی اجرا شود، جامعه از گزند تعرض کج اندیشان مصون می ماند.
امر به معروف

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، حجت الاسلام عباسعلی احمدزاده، امام جمعه شهرستان مانه و سملقان استان خراسان شمالی روز چهارشنبه در نشست ستاد ساماندهی شؤون فرهنگی این شهرستان که در آستانه فرا رسیدن ماه محرم و هفته امر به معروف و نهی از منکر با حضور مدیران دستگاه های فرهنگی و مذهبی برگزار شد، گفت: همه انسان ها و ملت ها آرزوی دستیابی به جامعه ای سرشار از ارزش های انسانی و به دور از تباهی دارند اما برای تحقق این آرزو شروط و شرایطی لازم است که باید به آنها توجه شود.

 

وی با بیان این که برای تحقق جامعه ای آکنده از ارزش های انسانی سه رکن اساسی قانون صحیح، اجرای سالم این قانون و نظارت دقیق لازم است، افزود: دین مبین اسلام با معرفی قرآن و سیره نبوی و اهل بیت(ع) به عنوان منابع جوشان قوانین ثابت و متغیر مورد نیاز انسان ها، رکن نخست تحقق جامعه ای عاری از فساد و تباهی را به بهترین نحو میها کرده است.

 

رییس شورای فرهنگ عمومی شهرستان مانه و سملقان تصریح کرد: در زمینه اجرای سالم قانون الهی و قرآنی نیز منابع دینی با بیان و تشریح سیستم حکومت اسلامی، تعیین افراد معصوم برای ولایت و تبیین ویژگی های حاکمان در زمان غیبت، تا حد زیادی مسأله اجرای سالم قانون الهی و مجریان مناسب این قوانین را مرتفع کرده است.

 

حجت الاسلام احمدزاده اضافه کرد: اجرای درست قوانین الهی در جامعه اسلامی افزون بر مجریان سالم در رأس حکومت نیاز به نظارت و مراقبت همیشگی و کارآمد دارد که برای این موضوع نیز اسلام چاره اندیشی کرده است.

 

رییس ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر شهرستان مانه و سملقان خاطرنشان کرد: اسلام با ایجاب فریضه الهی امر به معروف و نهی از منکر در واقع رکن اساسی نظارت در جامعه اسلامی را پاسخ داده است.

 

حجت الاسلام احمدزاده این فریضه را واجب بزرگ الهی دانست و تصریح کرد: امر به معروف و نهی از منکر بهترین و مؤثرترین سیستم نظارتی در جامعه اسلامی محسوب می شود و اگر این فریضه اسلامی به درستی اجرا شود؛ جامعه از گزند تعرض کج اندیشان مصون مانده و ظلم و ستم از جامعه رخت بر می بندد.

 

حجت الاسلام هادی پروین، سرپرست اداره تبلیغات اسلامی شهرستان مانه و سملقان نیز در این نشست با تسلیت به مناسبت فرا رسیدن ایام سوگواری شهادت سید و سالار شهیدان، امام حسین(ع)، به تشریح برنامه های نهاد تبلیغات اسلامی در ماه محرم پرداخت و گفت: اعزام روحانیان مبلغ به مساجد شهری و روستایی و نیز هیئات مذهبی، برنامه ریزی برای برگزاری نمازهای جماعت اول وقت در مساجد، برگزاری همایش آموزشی و توجیهی امر به معروف و نهی از منکر ویژه اعضای تشکل های دینی، اصناف و بازاریان، برگزاری گفتمان های دینی در مدارس و دانشگاه با حضور روحانیان و پژوهشگران دینی و غیره از جمله برنامه های اداره تبلیغات اسلامی شهرستان در ماه محرم به شمار می روند.

 

 دبیر ستاد ساماندهی شؤون فرهنگی شهرستان مانه و سملقان با اشاره به همزمانی سیزدهم آبان، روز دانش آموز و روز ملی مبارزه با استکبار جهانی با روز عاشورا، اظهار کرد: به دلیل این همزمانی، مقرر شده تا اعضای هیئات مذهبی در روز عاشورا، در حد چند دقیقه تظاهرات کرده و شعارهای ضداستکباری فریاد بزنند و سپس مراسم معمول دسته روی هیئات و عزاداری ادامه یابد./9314/پ202/ب5

ارسال نظرات