۳۰ مهر ۱۳۹۳ - ۲۲:۴۴
کد خبر: ۲۲۷۱۷۰
آیت الله هاشمی شاهرودی در دیدار نخست وزیر عراق مطرح کرد؛

لزوم وحدت مردم و جریان های سیاسی عراق برای دفع فتنه داعش

خبرگزاری رسا ـ آیت الله هاشمی شاهرودی در دیدار نخست وزیر جدید عراق بر لزوم اتحاد و هماهنگی همه مردم عراق و جریان های سیاسی برای مقابله با تکفیری ها تاکید کرد و گفت: پیروزی نهایی از آن ملت بزرگ عراق است.
ديدار نخست وزير عراق با آيت الله شاهرودي

به گزارش خبرگزاری رسا، حیدر العبادی نخست وزیر عراق با آیت الله هاشمی شاهرودی دیدار و گفت وگو کرد.

 

در این دیدار آیت الله هاشمی شاهرودی ضمن ابراز خرسندی از انتخاب آقای حیدر العبادی به نخست وزیری عراق نقطه عطف در حل مشکلات عراق را وحدت کلمه و اتحاد ملت و دولت دانست.

 

این استاد برجسته حوزه با اشاره به بحرانی که گروههای تکفیری و داعش در منطقه و به خصوص عراق ایجاد کرده است لزوم هماهنگی و اتحاد همه مردم عراق اعم از شیعه و سنی و قرار گرفتن در یک جبهه برای نیل به پیروزی و محو فتنه داعش و گروههای تکفیری را گوشزد کرد.

 

وی اتحاد جریانهای سیاسی داخل عراق در این برهه حساس و همچنین استفاده از تجارب اجرایی و مدیریتی دولت گذشته را مهمترین ابزار برای تقویت هرچه بیشتر جبهه حق علیه باطل و اساسی ترین عامل جهت ایستادگی و مقابله با نظام سلطه و استکبار جهانی دانست.

 

آیت الله هاشمی شاهرودی در پایان با تأکید بر این که پیروزی نهایی از آن ملت بزرگ عراق است، از خدای سبحان سرافرازی ملت و دولت عراق را مسألت کرد.

 

در این دیدار آقای حیدر العبادی با ارائه گزارش مختصری از شرایط عراق و فتنه داعش و فعالیتهای دولت جهت مقابله با آن، تأکید نمود فتنه داعش تنها خطری علیه امنیت و تمامیت ارضی عراق نیست بلکه خطری واقعی علیه دنیای اسلام است.

 

وی فتنه های قومی و مذهبی بویژه اختلاف افکنی میان شیعه و سنی را ناشی از جریانی پشت پرده در ایالات متحده آمریکا دانست. /924/

ارسال نظرات