۳۰ مهر ۱۳۹۳ - ۲۳:۵۲
کد خبر: ۲۲۷۱۸۳
آیت‌الله نوری همدانی:

انقلاب اسلامی زمینه انتظار و ظهور را فراهم می‌کند

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت‌الله نوری همدانی در جمع علمای شیعه و سنی فارس گفت: به فرموده امام(ره)، انقلاب ما زمینه انتظار و ظهور را فراهم می‌کند.
حضرت آيت‌الله نوري همداني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در فارس، حضرت آیت الله نوری همدانی، از مراجع تقلید،  در دومین روز از سفر به جنوب فارس در جمع بیش از 350 نفر از علمای شیعه و سنی استان با اشاره به نقش علما در جامعه اسلامی گفت: علما در بین مردم دارای شأن و جایگاه ویژه‌ای هستند و این رسالت بزرگ در امتداد کار انبیاء است.

وی با اشاره به جایگاه علم در نزد خداوند، عنوان کرد:‌ خداوند طالبان علم را دوست دارد و به فرشتگان خود دستور داده بال‌های خود را زیر پای عالم پهن کنند و دانشجویی که برای کسب علم از خانه خارج می‌شود 70 فرشته او را همراهی می‌کنند.

حضرت آیت‌الله نوری همدانی با اشاره به نقش علما و فقها در رسالت و هدایت مردم اظهار کرد: طلبه‌ها تمام اصول فقهی را کسب می‌کنند و با مطالعه و تهجد و شب‌زنده‌داری می‌توانند به مقام یک فقیه و عالم دست پیدا کنند.

 

مهم‌ترین ویژگی طلاب

وی ادامه داد: مسئله طلبگی یعنی آمادگی و کسب مهارت برای راهنمایی و هدایت مردم به سمت بندگی خداوند؛ طلاب سعی کنند به عنوان یک عالم وارد جامعه شوند.

این مرجع تقلید تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های طلاب اخلاص است، در هر کاری که اخلاص نباشد نتیجه حاصل نمی‌شود، طلاب باید تمام توان خود را برای کسب علم و اخلاص صرف کنند.

وی دومین ویژگی طلبه را همت عالی برشمرد و گفت: کسی که در جامعه می‌خواهد تأثیرگذار باشد باید از لحاظ علمی بسیار قوی باشد و برای کسب علم همت بلند داشته باشد.

حضرت آیت الله نوری همدانی سومین شاخصه طلاب را اراده و تصمیم قاطع دانست و بیان داشت: بدون اراده و قاطعیت کسی نمی‌تواند کاری انجام دهد و جامعه را هدایت و راهنمایی نماید.

وی چهارمین و پنجمین ویژگی طلاب را جدیت در کار و نظم برشمرد و گفت: آدم سست به جایی نمی‌رسد، جدیت چاشنی کار طلاب است و نظم نیز در زندگی خیلی تأثیرگذار می‌باشد که طلاب باید این مؤلفه را هم به مردم یاد دهند.

مدرس درس خارج حوزه علمیه قم با اشاره به علم بی‌بدیل علامه امینی در تربیت طلاب تصریح کرد:‌ علامه امینی همت بلند، اراده، تصمیم‌گیری قاطع و جدیت را از لزومات مسیر کسب علم می‌داند.

وی با اشاره به ششمین ویژگی طلاب، آشنایی با ادبیات، قلم و بیان را از ضروریات طلبگی دانست و  تصریح کرد:‌ کسانی که صرف و نحو را خوانده باشند می‌توانند در بیان و قلم موفق باشند و من توصیه می‌کنم به همه طلاب که صرف و نحو عربی و ادبیات فارسی را به طور کامل بخوانند.

آیت الله نوری همدانی با اشاره به جایگاه آیت‌الله سید مجتبی موسوی لاری بیان کرد: این عالم بزرگوار در قلم و بیان بسیار قوی بودند، به گونه‌ای که کتاب‌های ایشان در کتابخانه‌های تمام دنیا یافت می‌شود.

 

امنیتی که در ایران وجود دارد در هیچ جای جهان نیست

وی با ابراز رضایت از امنیت حاکم بر ایران، بیان کرد: امنیتی که در ایران وجود دارد در هیچ جای جهان نیست و این امنیت از برکات انقلاب است و در زمان حاضر انقلاب به قدرتی دست یافته که با محوریت مردم در برابر بسیاری از ترفندهای دشمن ایستادگی کرده است.

آیت الله نوری همدانی یکی از برکات انقلاب را شناخت صهیونیست‌ها، عنوان و تأکید کرد: بر اساس فرموده حضرت امام(ره)، رژیم صهیونیستی غده سرطانی است و این غده باید از بین برود.

وی یکی دیگر از دستاوردهای انقلاب را امید داشتن مستضعفان عالم به آن اعلام و افزود: انقلاب ما مستضعفان را بیدار کرد و اکنون به انقلاب ما به عنوان یک پناهگاه نگاه می‌شود.

این مرجع دینی اضافه کرد: به برکت انقلاب، روز به روز مستضعفان جهان متشکل تر، بیدارتر و هوشیارتر در برابر مستکبرین گام بر می‌دارند و از طرفی نیز، مستکبرین منفورتر می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه بسیج یکی از ده‌ها برکات انقلاب است، عنوان کرد: در بسیج افرادی خدمت گذار، مخلص، حاضر در همه صحنه‌ها، پشتیبان انقلاب اند و برای خدا کار می‌کنند.

آیت الله نوری همدانی با توصیه به حاضرین در قدرشناسی از نعمت بزرگ انقلاب، اذعان کرد: ایرانی که به عنوان یک کشور ضعیف شناخته می‌شد، در زمان حاضر در کل جهان ایران به اندازه یک قدرت بزرگ شناخته می‌شود.

وی با قرائت آیه 7 از سوره مبارکه ابراهیم، افزود: اگر نعمت های خدا را بشناسیم، در برابر خدا خاضع باشیم و از آن در راه خدا استفاده کنیم، باعث نصرت و افزایش روزی می‌شود و اگر کفران نعمت کنیم، دار عذاب می‌شویم.

این مرجع تقلید، یکی دیگر از برکات انقلاب را، فتح کردن دل‌ها دانست و تصریح کرد: انقلاب ما در دل‌ها راه پیدا کرد و بیدارگری را ایجاد نمود و باعث ایجاد موجی در کشورهای تونس، یمن، اردن، عربستان، بحرین و حتی اروپا و آمریکا شد.

 

مردم در برابر استبداد و استکبار بیدار شدند

 وی با تأکید بر با عظمت بودن انقلاب، اضافه کرد: مردم در برابر استبداد و استکبار بیدار شده بودند که نمونه‌هایی از آن را می‌توان، تشکیل حکومت اسلامی و یا تحریم تنباکو بود و آن امام(ره) بود که اصرار داشت که شاه باید برود و رژیم سلطنتی سقوط کند.

آیت الله نوری همدانی اولین گام در ایجاد انقلاب اسلامی را محو و نابودی رژیم شاهنشاهی عنوان و تصریح کرد: حضرت امام(ره) پس از نابودی رژیم سلطنتی به میدان استکبار جهانی رفت و اسلام را به دنیا شناساند.

وی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی با خود موجی ایجاد کرد که این موج زمینه ساز ظهور حضرت مهدی(عج)، است، بیان داشت: به فرموده امام(ره)، انقلاب ما زمینه انتظار و ظهور را فراهم می‌کند.

این مرجع عالی‌قدر دینی با بیان اینکه پس از حضرت امام(ره)، رهبر معظم انقلاب نیز با ادامه راه آن بزرگوار توانستند کشور را در این دنیای پر تلاطم هدایت کند، افزود: ما از روی ایمان و عقیده به انقلاب می‌نگریم که این حکومت به ظهور حضرت حجه(عج) متصل خواهد شد./919/پ202/ن

ارسال نظرات