۰۱ آبان ۱۳۹۳ - ۰۰:۴۹
کد خبر: ۲۲۷۱۸۹
دبیر کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس:

محتویات کتب درسی با مبانی اسلامی ایرانی هماهنگ نیست

خبرگزاری رسا ـ دبیر کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: متأسفانه محتویات کتاب درسی با محتویات ایرانی و اسلامی هماهنگ نیست و ناهنجاری موجود جامعه معلول همین مسأله است که باید چاره اندیشی شود.
سليمي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، حجت الاسلام علیرضا سلیمی، دبیر کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی، شب گذشته در بازدید از اداره آموزش و پرورش شهرستان آمل با اشاره به صبغه تاریخی و فرهنگی شهرستان آمل، گفت: مردم آمل با خلق حماسه ششم بهمن سال 60 افتخارشان این بوده که امام عزیز در وصیت نامه سیاسی الهی از آن به نیکی نام بردند.

 

وی با اشاره به این که وجود علما و بزرگان دینی در این منطقه که زمینه ساز خیر و برکت بوده وهستند، افزود: حضرات آیات حسن زاده و جوادی آملی از افتخارات جهان اسلام هستند که افتخار بنده این بوده که از شاگردان این دو بزرگوار بودم و از محضرشان کسب فیض کردم.

 

نماینده مردم دلیجان و محلات در مجلس، ادامه داد: در استان مازندران 48 درصد دانش آموزان به سمت رشته تحصیلی کار و  ها روی آوردند که راه نجات کشور در آن بوده و باید مدیران بستر سازی مناسب را در این عرصه فراهم کنند.

 

حجت الاسلام سلیمی با تاکید براین که از لحاظ محتوای درسی بیست سال عقب هستیم، افزود: متأسفانه محتویات کتاب درسی با محتویات اسلامی و ایرانی هماهنگ نیست وناهنجاری موجود جامعه معلول همین مسأله است که باید چاره اندیشی شود.

 

وی ادامه داد: متأسفانه در آموزش و پرورش محتویات درسی تقلیدی بوده و سند تحول اساسی در آموزش و پرورش مسکن درمانی است و ما باید برای انجام امور در مدارس هماهنگ باشیم.

 

دبیر کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به این که جایگاه معلم در جامعه کمرنگ شده است، یادآورشد: ما باید به دور از همه مشکلات موجود در جامعه برای ایجاد انگیزه در میان معلمان فکر اساسی کرده تا معلم بتواند به جایگاه اجتماعی خود برسد درحالی که حالت پویا و تحرک ندارد.

 

نماینده مردم دلیجان ومحلات در مجلس، افزود: یکی از گام های مهم در تکریم فرهنگیان، معرفی جایگاه آن ها در جامعه است و معلم زیرساخت توسعه کشور بوده و مهم ترین محصول نظام منابع انسانی است.

 

وی گفت: معلم می تواند فرهنگ سازی کرده و برای اداره کشور نیروهای خوبی را تربیت کرده و اخلاق و رفتاری خود را در جان نسل های آینده گنجانده و معرفت را در وجود دانش پژوهان بنیان گذاری کند.

 

حجت الاسلام سلیمی با اشاره به این که در سند تحول بنیادین به نظام رتبه بندی معلمان اشاره شده و مقام معظم رهبری هم به اجرا شدن این موضوع تاکید داشتند، گفت: باید اقداماتی در اجرای این موضوع به طور سریع انجام شده و از سوی دولت اجرایی شود که شاید به دلیل محدودیت مالی اجرا نشده اما باید دولت در قالب طرحی آن را بازنگری کند.

 

دبیر کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، تصریح کرد: انتظار ما این است که هرچه سریع تر این لایحه از سوی وزارت آموزش و پرورش و دولت به مجلس ارائه شود که مجلس کاملا آمادگی برای تسهیل در اجرای این طرح را دارد.

 

حجت الاسلام سلیمی با اشاره به این که آموزش و پرورش باید استقلال داشته باشد، بیان داشت: در طرح آمایش هنوز هیچ گونه آمار درستی نداریم و در حال حاضر 48 درصد رشته دانشجویان علوم انسانی است و آموزش وپرورش باید به دنبال انسان سازی باشد و از حالت سکون به حالت پژوهشی حرکت کند.

 

وی گفت: ما نباید نبوغ و خلاقیت دانش آموزان را ازبین ببریم و آموزش و پرورش را باید به سمت دانش محوری حرکت دهیم.

 

دبیر کمیسیون آموزش و تحقییقات مجلس، ادامه داد: ارتباط خانه و مدرسه درچند سال اخیر به شدت فاصله گرفته است و باید به فکر این باشیم که چه کاری را انجام دهیم تا این فاصله را کم کنیم.

 

نماینده مردم دلیجان و محلات در مجلس با اشاره به تهاجم فرهنگی از سوی دشمنان نظام اسلامی، گفت: تهاجم فرهنگی صورت گرفته از سوی دشمنان ما با هدف انحراف نسل جوان جامعه است.

 

حجت الاسلام سلیمی افزود: امروز شاهد حضور تهاجم فرهنگی ازسوی دشمنان هستیم و 127 شبکه فارسی زبان از طریق ماهواره به دنبال انحراف جوانان ما هستند که باید اهتمام ارزنده ای در راستای مقابله با اقدامات دشمنان وجود داشته باشد./1314/پ202/ب1

ارسال نظرات