۰۱ آبان ۱۳۹۳ - ۰۱:۱۴
کد خبر: ۲۲۷۱۹۳

تحصیل 130 طلبه در حوزه علمیه امام حسن عسکری آمل

خبرگزاری رسا ـ معاون حوزه علمیه و مرکز تخصصی امام حسن عسکری(ع) آمل از تحصیل 130 طلبه در این حوزه علمیه خبرداد.
حوزه علميه امام حسن عسکري

حجت الاسلام نورالله براری، معاون حوزه علمیه و مرکز تخصصی امام حسن عسکری(ع) آمل، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، با بیان این که 130 طلبه امسال در این حوزه علمیه مشغول تحصیل هستند، گفت: این طلاب در سطح دو و سه به فراگیری علوم دینی می پردازند.

 

وی با اشاره به این که 50 طلبه علوم دینی در مرکز تخصصی حوزه علمیه امام حسن عسکری(ع) آمل مشغول تحصیل هستند، بیان داشت: مرکز تخصصی این حوزه علمیه در دو رشته تفسیر و کلام مشغول فعالیت است.

 

معاون حوزه علمیه و مرکز تخصصی امام حسن عسکری(ع) آمل تصریح کرد: درس خارج فقه و اصول با حضور حجت الاسلام محمود جلالی، عضو شورای استانی حوزه علمیه مازندران و امام جمعه فریدونکنار و حجت الاسلام موسی رجایی، مدیر حوزه علمیه و مرکز تخصصی امام حسن عسکری(ع) برگزار می شود.

 

حجت الاسلام براری با بیان این که حوزه های علمیه می تواند نقش والایی در معرفت افزایی جامعه داشته باشد،افزود: باید از ظرفیت ارزنده طلاب و روحانیان در راستای ترویج ارزش های ارزنده اسلامی و تبیین سیره نورانی اهل بیت معصومین(ع)  به بهترین نحو ممکن بهره برداری شود.

 

معاون حوزه علمیه و مرکز تخصصی امام حسن عسکری(ع) آمل با اشاره به این که حوزه‌های علمیه در طول تاریخ از جایگاه والایی برخودار بوده‌اند، تصریح کرد: حوزه و روحانیت امروز به عنوان ادامه دهندگان مسیر ائمه معصومین(ع) نقش مهمی در ترویج اسلام ناب بر عهده دارند.

 

وی حوزه‌های علمیه را مرکز پرورش عالمان دینی دانست و با بیان این که این مرکز دینی به عنوان یکی از بازوان اصلی انقلاب و نظام رسالت سنگینی در پرورش شخصیت های برجسته بر عهده دارد، افزود: دشمنان نظام اسلامی همواره از نقش حوزه و روحانیت هراسان بوده اند و به خصوص در ده های اخیر از هر فرصتی برای خدشه‌دار کردن این جایگاه استفاده کرده اند.

 

معاون حوزه علمیه و مرکز تخصصی امام حسن عسکری(ع) آمل، حوزه و روحانیت را پیشگامان اصلی ترویج اندیشه های ناب دینی در جامعه دانست و خاطرنشان کرد: روحانیت آگاه همواره در مسیر تقویت اسلام ناب گام برداشته است./1314/ت302/ب1

ارسال نظرات