۰۱ آبان ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۴
کد خبر: ۲۲۷۲۱۱
مدیرکل تبلیغات اسلامی مرکزی:

مجلس عزای حسینی، الگوی حیات‌بخش مکتب اهل‌بیت است

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی گفت: مجلس عزای امام حسین(ع) الگوی حیات بخش مکتب اهل‌بیت(ع) است که می‌تواند به‌عنوان اهم کارکردها در حفظ مکتب اهل بیت(ع) مطرح شود.
حجت الاسلام قربان پور مدير کل تبليغات اسلامي استان مرکزي

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی، حجت الاسلام صفر قربان پور در گردهمایی هیئات مذهبی شهرستان اراک که در حسینیه سپاه روح الله استان مرکزی برگزار شد ضمن تقدیر از دست اندرکاران برگزاری این مراسم به خصوص فرمانده و جانشین سپاه روح الله استان مرکزی و رئیس شورای هیئات مذهبی و دیگر دست اندرکاران این گردهمائی افزود: امروز وظیفه جامعه روحانیت و رؤسای هیئات مذهبی است که در حفظ و صیانت از این مجالس تلاش کنند.


وی اظهار کرد: برگزاری مراسم عزاداری صحیح و اسلامی علاوه بر تأکید بر ارزش‌های اسلامی و معنوی یک حرکت منطقی در راستای بروز و ظهور عواطف انسانی و حس حمایت از مظلومان جهان را نیز ترویج خواهد داد.


مدیر کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی تصریح کرد: نهضت عاشورا از جمله پر محتواترین نهضت هایی است که برای شناخت امر به معروف و نهی از منکر می تواند به عنوان یک الگو مورد توجه قرار گیرد و بیان وقایع آن می تواند نقش مهمی در زندگی عملی انسان باشد.


حجت الاسلام قربان‌پور با اشاره به اهمیت همدلی و انسجام گروههای مردمی در برگزاری تجمع عاشورائیان در روز هفتم محرم در میدان شهدا ، برگزاری این تجمعات را در اجرای یک مراسم عظیم و بدون استفاده از ابزارهای عزاداری نمادی از ظهور یک حرکت ارزشمند دینی در راستای اشاعه فرهنگ عزاداری عاشورا برشمرد و خواستار حمایت هیئتهای مذهبی از این گونه تجمعات شد.


وی در پایان سخنان خود همچنین به حفظ حرمت پیرغلامان و رؤسای هیئت‌های مذهبی توسط نوجوانان و جوانان تأکید و خاطرنشان کرد: توجه به سخنان روحانی و افرادی که با حضور در محافل عزاداری امام حسین(ع) مویی سپید کردند امری واجب و لازم است؛ لذا جوانان باید در کمال ادب و احترام با این بزرگواران برخورد کرده و از هرگونه تندخویی پرهیز کنند.


احمدرضایی‌خواه، رئیس شورای هیئت‌های مذهبی شهرستان اراک در این گر دهمایی ضمن تأکید بر لزوم پیاده‌سازی ارزش‌های اسلامی در مراسم عزاداری سید و سالار شهیدان، گفت: عشق به امام حسین(ع) عشقی است که در نهاد انسان از بدو تولد نهفته و با ذات و قلب تمامی مسلمانان جهان عجین شده است.


وی با بیان این مطلب که تأسی به این امام بزرگوار و یاران ایشان به انسان قدرت مبارزه در برابر ظلم و ایادی مزدور را چندین برابر می‌کند، افزود: رزمندگان اسلام در طول هشت سال دفاع از ارزش‌های معنوی ، عشق به این امام معصوم و دیگر ائمه هدی(ع) را در روح و روان خویش پرورش داده و خویش را برای جهادی فی سبیل‌الله آماده کردند.


رضایی‌خواه همچنین به بروز تهاجمات دشمن در قالب برنامه‌های مدون و از پیش تعیین شده نیز اشاره کرد و اظهارکرد: امروز دشمن با استراتژی جدید، ایمان، تقوا و اعتقادات جوانان را نشانه گرفته است و با ترویج افکار خرافه قصد دارد تا بر ایمان قلبی آنان ضربه وارد کند.


رئیس شورای هیئت‌های مذهبی شهرستان اراک، تصریح کرد: انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام راحل، رهبر فرزانه انقلاب و حمایت‌های مردم انقلابی ایران اسلامی نشأت گرفته از قیام کربلاست که دشمنان با اذعان به این مهم می‌کوشند تا اهل بیت(ع) را از زندگی ایرانیان خارج کنند؛ ازاین رو خانواده‌ها و مسئولان باید با دقت نظر بیشتر به میدان وارد شوند.


وی در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد: هیئت‌های مذهبی در راستای تکریم و ترویج فرهنگ حسینی باید همه تلاش خود را به کار بگیرند تا شاهد عزاداری سالم با شناخت و درک صحیح از مکتب عاشورا و حسینی باشیم.


گفتنی است، این گردهمائی به صورت مشترک بین اداره کل تبلیغات اسلامی و سپاه روح الله استان مرکزی و با حضور حجت الاسلام قربان پور مدیر کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی،سردار محسن کریمی جانشین فرماندهی سپاه روح الله استان مرکزی،حجت الاسلام ذبیحی نماینده ولی فقیه در سپاه روح الله استان مرکزی،حجت الاسلام احمد رضائیان،حجت الاسلام دکتر عباسیان مدرس حوزه و دانشگاه در استان قم،حجت الاسلام داود چمانی معاون فرهنگی،پژوهشی و آموزشی اداره کل،مجتبی فتحعلی معاون اداری و مالی اداره کل،حجت الاسلام امید رضا مبارک آبادی معاون آموزش و تربیت سپاه روح الله استان مرکزی،حجت الاسلام مجید احمدی کارشناس تشکل های دینی اداره کل ،حجت الاسلام غلامرضا گودرزی مسئول حراست اداره کل،حجت الاسلام ابوالفضل وروانی کارشناس اعزام مبلغ اداره کل،مهدی رضائیان کارشناس روابط عمومی و پیگیری حوزه مدیریت اداره کل،احمد رضائی خواه رئیس هیئات مذهبی شهرستان اراک و مسئولین هیئات مذهبی شهرستان اراک در حسینیه سپاخ روح الله استان مرکزی برگزار شد./828/د101/ب

ارسال نظرات