۰۱ آبان ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۸
کد خبر: ۲۲۷۲۲۳
آیت الله حسینی بوشهری:

مرحوم آیت الله مهدوی کنی شخصیتی فرا جناحی بود

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور با اشاره به موضع گیری های صریح مرحوم آیت الله مهدوی کنی در مسائل سیاسی، گفت: ایشان وابسته به جناح خاصی نبود و برای همه مجموعه های سیاسی کشور شخصیتی قابل احترام بود.
آيت‌الله سيد هاشم حسيني بوشهري، مدير حوزه‌هاي علميه سراسر کشور

آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، مرحوم آیت الله مهدوی کنی را فردی صاحب نظر در مسائل سیاسی دانست و اظهار داشت: با این که ایشان در همه مسائل به صراحت اظهار نظر می کرد و موضع می گرفت اما هیچگاه در چهره انسانی که وابسته به جناح خاصی است ظاهر نشد و برای مجموعه سیاسی کشور یک شخصیت قابل احترام بود.

وی با بیان این که مرحوم آیت الله مهدوی کنی از چهره های شاخص روحانیت و از افراد مورد عنایت مراجع، امام(ره) و رهبر فرزانه انقلاب بود، افزود: مراحل تحصیلی خود را درمحضر مراجع قم سپری کرد و پس از رسیدن به مراتب عالی علمی برای خدمت به مردم و فرهنگ اهل بیت(ع)به تهران بازگشت.

نماینده مردم بوشهر در مجلس خبرگان رهبری آن مرحوم را انسانی مسؤولیت شناس و مسؤولیت پذیر خواند و خاطرنشان کرد: آیت الله مهدوی کنی عمر خود را در مسیر تبلیغ دین و شریعت سپری کرد و همواره به دنبال عمل به تکلیف و انجام وظیفه بود.

آیت الله حسینی بوشهری با اشاره به سوابق درخشان آیت الله مهدوی کنی، گفت: پیش از آغاز نهضت امام خمینی(ره)ایشان با بیانات و حضور خود در مجالس مختلف دینی مردم را راهنمایی می کرد و از آن روزی که امام(ره)سخن از نهضت به میان آورد، این شخصیت بزرگ همواره در همراه امام(ره)و در مسیر انقلاب بود.

وی به تشریح فعالیت پس انقلاب آن مرحوم، بیان کرد: تا انقلاب به پیروزی برسد آن روح بسیار بلند که برای رسیدن به یک مرحله عالی در راه رضای خدا با امام(ره)هم عهد و پیمان بود؛ پس از پیروزی انقلاب نیز همچنان در مسیر حمایت از انقلاب و پذیرش مسؤولیت هایی برای پیشبرد اهداف انقلاب بود.

مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور افزود: فراموش نکردیم در روزهای نخست پیروزی انقلاب ایشان مسؤولیت خطیر کمیته ها را عهده دار بود؛ در شرایطی که کشور به خاطر توطئه دشمنان در یک حالت بحرانی بود، ایشان احساس کرد که باید در این راه فداکاری و گذشت کند و به امر امام(ره)مسؤولیت نخست وزیری کشور را عهده دار شد.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان این که در هر زمان اگر نیازی به وجود او بود با عشق و علاقه به انقلاب آن را پذیرا می شد، گفت: ایشان دبیر جامعه روحانیت مبارز تهران بودند که مسؤولیتی بسیار بزرگ است و اداره آن جمع روحانیت در جهت پیشبرد اهداف مکتب، کار ساده ای نبود؛ در سالهای اخیر عمر شریف خود نیز مسؤولیت سترگ مجلس خبرگان رهبری را عهده دار شد.

آیت الله حسینی بوشهری ادامه داد: پذیرش مسؤولیت یک مرکز بزرگ فرهنگی به نام دانشگاه امام صادق(ع) در کنار تربیت طلاب حوزه های علمیه مروی و مدارس وابسته آن، از اقدامات بزرگ این شخصیت روحانی است که منجر به تربیت افرادی برای اداره کشور از کانل دانشگاه و شخصیت هایی از مسیر حوزه برای تبلیغ دین و انجام رسالت های دینی و مذهبی شد.

وی با تأکید بر این که سعه صدر، اخلاق، وزانت و وقار و مسؤولیت شناسی مرحوم آیت الله مهدوی کنی از او شخصیتی ساخت که مورد علاقه همگان بود، گفت: مردم، جامعه دینی ما، انقلاب و روحانیت کشور شخصیت بزرگی را از دست داد؛ درود خدا بر او که عمر خود را در خدمت به دین اسلام و خدمت به تعالی فرهنگی کشور سپری کرد و باید گفت عاش سعیدا و مات سعیدا./928/ت302/ج

ارسال نظرات