۰۱ آبان ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۰
کد خبر: ۲۲۷۲۳۶
استاد حوزه علمیه مازندران:

منبر اهل بیت رسانه ای ارزنده برای تقویت ارزش های دینی در جامعه است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه مازندران با تاکید بر این که منبر و تریبون مداحی و ستایشگری از اهل بیت(ع) یکی از قوی ترین رسانه ها در تأثیر گذاری بر مخاطبان است، گفت: باید به دنبال بهره گیری ارزنده از این جایگاه بوده و نباید آن را دست کم بگیریم.
امام جمعه چمستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در نور، حجت الاسلام سید احمد جباری، استاد حوزه علمیه مازندران، امروز در کارگاه آموزش تخصصی مداحان و شاعران مذهبی در  شهرستان نور که با حضور  جمعی از مداحان و ذاکران امام حسین(ع) شهرهای نور، نوشهر و چالوس برگزار شد با اشاره به روایتی از امام رضا(ع)، گفت: امام رضا(ع) به دعبل، شاعر اهل بیت(ع) فرمود دوست دارم که برایم شعرى بسرایى و بخوانىچرا که این روزهای ایام عاشورا روز اندوه وغمى است که بر ما خاندان رفته است.

 

امام جمعه چمستان با تاکید بر این که منبر و تریبون مداحی  و ستایشگری  از اهل بیت(ع) یکی از قوی ترین رسانه  ها در تأثیر  گذاری  بر مخاطبان است، بیان داشت: باید به دنبال بهره گیری ارزنده از این جایگاه بوده و نباید  آن را دست کم  بگیریم.

 

حجت الاسلام جباری با بیان این که  از زبان  و حنجر مداحان  امواج نورانی و معطر مدح ائمه (ع) ساطع  می شود که در دل مخاطبان  می نشیند، تصریح کرد: امروز  این فرصت  کم نظیر و ذی قیمت را خداوند  قابل  دید و در اختیار  ما و شما  قرار داده  است تا مجالس  عزا  و محافل  سوگواری و مساجد  و حسینیه  ها و هیأت ها را اداره  کنیم.

 

وی با اشاره به این که اگر همین  جلسات با شکوه  به خوبی مدیریت و هدایت شود  حقیقتاً  همچنان خالق  تحولات ساختاری  خواهد بود، افزود: یکی از راه های  تحول  آفرینی  در جامعه از طریق حنجره های پاک  و متعهد و با  تقوا مداحان بوده که نعمت بزرگ الهی در اختیار آنان قرار دارد.

 

استان حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که شرکت در مراسم عزاداری حضرت امام حسین(ع) و برگزاری مراسم آن به نحوی ارزنده به عنوان فرهنگی والا در بین مردم تبدیل شده است که هیچ گاه به فراموشی سپرده نخواهد شد و برای همیشه تاریخ ادامه خواهد داشت، گفت: در برگزاری برنامه های ماه محرم باید به مسأله بصیرت افزایی و آگاهی بخشی مردم پیرامون جایگاه والای امام حسین(ع) و اهداف ارزنده قیام عاشورا توجه ویژه ای صورت گیرد.

 

 

امام جمعه چمستان با تاکید بر این که هیأت های مذهبی باید در برگزاری مراسم عزاداری حضرت سیدالشهدا(ع) اهتمام خاص و والایی را داشته باشند، خاطرنشان کرد: برگزاری برنامه های عزاداری باید به بهترین نحو ممکن و در راستای ارتقای معرفت دینی مردم کشورمان باشد.

 

حجت الاسلام جباری با بیان این که امام حسین(ع) در راه پایداری دین مبین اسلام و ترویج ارزش ها دست به این قیام ارزنده زد، گفت: ما نیز وظیفه داریم به اندازه وسع خود در راستای ترویج ارزش های والای دینی تلاش کنیم.

 

وی با اشاره به این که مطالعه سیره و زندگانی اهل بیت معصومین(ع) امری ضروری و مهم است، بیان داشت: شعائر والای اسلامی باید در برنامه های عزاداری برای مردم تبیین شود که بهره گیری از معرفت وجودی امام حسین(ع) انسان را در مسیر تعالی قرار می دهد.

 

امام جمعه چمستان در پایان تصریح کرد: مجالس سوگواری سرور و سالار شهیدان باید فرصتی برای درس آموزی و عبرت گیری مطلوب و مناسب بوده و استفاده شایسته و ارزنده ای از این امر گرانقدر داشته باشیم./1314/پ202/ب1

ارسال نظرات