۰۱ آبان ۱۳۹۳ - ۱۵:۴۸
کد خبر: ۲۲۷۲۷۰
آیت الله صفایی بوشهری:

قیام امام حسین نبود اثری از قرآن و اسلام باقی نمی ماند

خبرگزاری رسا ـ آیت الله صفایی بوشهری گفت: اگر امام حسین(ع) نبود اسلامی هم وجود نداشت و نامی از قرآن و اهل بیت مشاهده نمی شد.
آيت الله صفايي بوشهري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بوشهر، آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر امروز در همایش عاشورائیان بوشهر یکی از نکات مهم در واقعه عاشورا را نقش قیام حضرت اباعبدالله در حفظ و گسترش دین و احیای و پرشوری اسلام عنوان کرد.

 

وی با بیان اینکه یکی از کشیش های مسیحی در یک کنفرانس ادیان عنوان داشته که اگر مسیحیت، شخصی همچون ابا عبدالله را داشت، ما تمام جهان را می گرفتیم، گفت: در حال حاضر اسلام چنین کسی را دارد و تمام دنیا را می گیرد.

 

امام جمعه بوشهر خاطرنشان کرد: وقتی که تاریخ ادیان را مشاهده می کینم می بینیم که همه ادیان تحریف شده و شکست خورده اند و کسی هم نبود که بیاید آن دین انحرافی را معرفی کند.

 

وی ادامه داد: دین یهود 71 فرقه دارد و مسیحیت نیز 72 فرقه شده است؛ هیچ معیار و میزانی نبوده که فرقه های انحرافی را در دین مسیحیت متوجه شود و تا جایی پیش رفتند که مشروبات الکلی می خوردند به اعتبار اینکه حضرت عیسی گفته است و نیز یکشنبه های هر هفته هم می روند و توبه می کنند.

 

آیت الله صفایی بوشهری ادامه داد: اگر امام حسین(ع) نبود اسلامی هم وجود نداشت و نامی از قرآن و اهل بیت مشاهده نمی شد. در نتیجه قرآن همچون انجیل و تورات تحریف می شد، بر همین مبنا باید در جلسات حسینی اول اسلام را به آنها شناسایی کنیم.

 

امام جمعه بوشهر تاکید کرد: استان بوشهر یک استان حسینی است و از دیرباز این مردم به حضرت ابا عبدالله(ع) محبت داشته اند و در این استان نام حسین با اشک برابر بوده است.

 

وی ادامه داد: استان بوشهر دارای فرهنگ بالایی است و به همین دلیل این فرهنگ را باید در این استان حفظ کنیم نه تنها در محرم و صفر، بلکه در ماه های دیگر و فضای زندگی و شهری این را حفظ کنیم تا دختران و پسران ما حسینی باشند.

 

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر گفت: اگر خواهان استانی خوب هستیم و شهر و مملکت خوبی داشته باشیم، باید حسینی باشیم.

 

وی گفت: بسیاری از افراد می خواهند این جلسات را کمرنگ و منحرف کنند، ولی با تمام وجود این جلسات را ادامه دهید.

 

آیت الله صفایی بوشهری در پایان بیان داشت: در حال حاضر سیاست اساسی اسلام، همان ولایت مداری نسبت به مقام معظم رهبری حضرت امام خامنه ای است و بدانید اگر کوچکترین خدمتی به ابا عبدالله کنید این را می نویسند. /833/پ202/ج

 

ارسال نظرات