۰۱ آبان ۱۳۹۳ - ۱۶:۵۹
کد خبر: ۲۲۷۲۸۶
نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی تأکید کرد؛

ضرورت جلوگیری از ورود افراد بدون صلاحیت فکری در دانشگاه‌ها

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی گفت: اعضای کمیته جذب دانشگاه‌ها نسبت به جذب اعضای هیأت علمی حساس بوده و از ورود افرادی که صلاحیت فکری برای تربیت قشر جوان جامعه را ندارند، جلوگیری کنند.
حجت الاسلام والمسلمين قريشي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی، نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی ظهر امروز در همایش منطقه ای هیأت ‌های اجرایی جذب دانشگاه‌های شمال غرب کشور، اظهار داشت: اعضای هیأت علمی دانشگاه‌ها به عنوان مسؤولان اندیشه و تربیتی دانشجویان باید با حساسیت بیشتری انتخاب شوند.

 

وی بر التزام به قوانین و آئین‌نامه های اجرایی در خصوص جذب اعضای هیأت ‌های علمی دانشگاه‌ها تأکید کرد و گفت: نباید در این راستا به صورت سلیقه‌ای عمل شده و یا در جذب و گزینش افراد ملاک‌های دیگری جز موارد لحاظ شده در آئین‌نامه‌ها لحاظ شود.
 
حجت الاسلام والمسلیمن قریشی تصریح کرد: تأیید صلاحیت فردی که صلاحیت وی در دانشگاه دیگری رد شده بود باعث عدم اعتماد عمومی نسبت به عملکرد کمیته ‌های جذب شده و نشان دهنده عدم وجود وحدت رویه در عملکرد اعضای کمیته‌ های جذب دانشگاههاست.
 
امام جمعه ارومیه با بیان این که اعضای کمیته های جذب باید عدالت را در این زمینه رعایت کنند، خاطرنشان کرد: باید با پرهیز از تبعیض اجازه ندهیم افراد دارای صلاحیت در حاشیه قرار گرفته و افرادی دیگر به دانشگاهها و کرسی‌ های استادی راه یابند.
 
وی بر اهمیت عملکرد کمیته ‌های جذب اعضای هیأت ‌های علمی در دانشگاهها تأکید کرد و گفت: این کمیته‌ ها به جهت ارزیابی و سنجش متقاضیان تدریس و ورود به فضای آموزشی دانشگاه ‌ها از مجاری صلاحیت علمی و عمومی وظیفه سنگینی بر دوش دارند.
 
حجت الاسلام والمسلمین قریشی تصریح کرد: اعضای کمیته های جذب دانشگاهها به اندازه مسؤولیت شان در قبال روش و منشی که اساتید جذب شده در دانشگاهها در طول سی سال فعالیت خود در برابر دانشجویان به‌کار می‌گیرند، در پیشگاه الهی پاسخگو خواهند بود.
 
نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی تأکید کرد: اعضای کمیته جذب دانشگاهها باید نسبت به جذب اعضای هیأت علمی دانشگاهها حساس بوده و از ورود افرادی که صلاحیت فکری برای تربیت قشر جوان جامعه را ندارند، جلوگیری کنند.
 
وی با اشاره به فرارسیدن ایام محرم، فلسفه وجودی مجالس عزاداری برای سیدالشهدا را مورد بررسی قرار داد و افزود: بر اساس کتب تاریخی مشهور و معتبر در این زمینه،‌ پیامبر بزرگوار اسلام مؤسس عزاداری برای امام حسین(ع) بوده‌ اند و پیش از وقوع واقعه کربلا نیز برای آن حضرت اشک ریخته اند.
 
حجت الاسلام والمسلمین قریشی با اشاره به ضرورت برگزاری عزاداری سید الشهدا در دانشگاه‌ها گفت: باید اهداف قیام حسینی به درستی در میان جوانان دانشگاهی تبیین شود تا درس ‌های این واقعه بزرگ تاریخی به نسل‌ های آینده منتقل شود./936/پ203/ب4
ارسال نظرات