۰۱ آبان ۱۳۹۳ - ۱۷:۰۲
کد خبر: ۲۲۷۲۸۸
مدیر حوزه های علمیه خوزستان:

محرم نماد استواری دین و پایداری تشیع است

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه های علمیه خوزستان با اشاره به اهمیت ماه محرم در زنده نگه داشتن دین اسلام، گفت: عاشورا نماد استواری دین و پایداری تشیع است.
حجت الاسلام مسعود بهرام

حجت الاسلام مسعود بهرام پور، مدیر حوزه های علمیه خوزستان در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز با اشاره به اهمیت و نقش ماه محرم در زنده نگه داشتن دین اسلام، اظهارداشت: ماه محرم نماد استواری دین اسلام و پایداری مذهب تشیع است.

وی افزود: دین اسلام به وسیله پیامبر اکرم(ص) خاتمه یافت و ارائه شد و به وسیله ایثارگری ها و فداکاری های خاندان پاک و مطهرش استوار و پایدار شد.

حجت الاسلام بهرام پور تصریح کرد: جریان خونی که در کربلا جریان یافت سبب شده که روح جدیدی در کالبد اسلام دمیده شد و برقرار شد.

مدیر حوزه های علمیه خوزستان گفت: با برگزاری هر عزاداری و برگزاری هر سوگواری، مردم با آرمان های این دین مقدس بیعت کرده و یاد ایثارگری ها و از خود گذشتگی های اهل بیت(ع) را گرامی می دارند.

وی افزود: امام حسین(ع) با فدکاری و شجاعت خود در برابر استبداد درسی بزرگ و گنجینه ای مهم از صبر و استقامت و جهاد در راه خدا را برای مسلمانان به ارث گذاشته و مسلمانان به پاس این میراث گرانقدر همه ساله در محرم یاد اهل بیت(ع) را گرامی داشته و همواره فضایل آن ها را بازگو می کنند.

حجت الاسلام بهرام پور با بیان این که این عزاداری ها نقشی بزرگ در استمرار دین دارند، اظهارداشت: خداوند پاداش گریه برای مظلومیت امام حسین(ع) را بهشت قرار داده و این نشان دهنده اهمیت حرکت این امام بزرگوار است.

وی حفظ آرمان های دینی، زنده نگه داشتن ارزش های دینی و نشر فضایل اهل بیت(ع) را از دیگر ویژگی های برگزاری مجالس عزا برای امام حسین یاد و عنوان کرد: همان گونه که خون شهدا در کربلا سبب زنده نگه داشتن اسلام شد، اشک عزاداران نیز سبب پویایی یاد دین در جامعه می شود.  

امر به معروف و نهی از منکر پیام درخشان حرکت سیدالشهدا است 

مدیر حوزه های علمیه خوزستان، امر به معروف و نهی از منکر را از پیام های مهم این ماه برشمرد و افزود: فلسفه اصلی حرکت سیدالشهدا(ع) امر به معروف و نهی از منکر بود که در راه آن نیز به شهادت رسید.

وی گفت: این پیام مهم سبب شد که یاد امام حسین(ع) پس از گذشت صدها سال زنده مانده و همچون خورشید درخشندگی کند.

حجت الاسلام بهرام پور افزود: امروز مؤمنان با الگو قرار دادن سرور شهدا، این پیام را ندای راستین خود قرار داده وبه آن عمل می کنند.

حجت الاسلام بهرام پور در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اعزام مبلغان جهادی به مناطق محروم خوزستان در دهه نخست محرم اظهارداشت: این حرکت جلوه ای از ادامه راه اهل بیت(ع) در نشر دین و مبازه با محرومیت در جامعه است.

وی در پایان گفت: امید است انجام این برنامه در دهه نخست محرم آغازگر حرکت های گسترده برای نشر دین و زنده نگه داشتن یاد اهل بیت(ع) شود./9452/ت302/ب2

ارسال نظرات