۰۱ آبان ۱۳۹۳ - ۱۷:۰۱
کد خبر: ۲۲۷۲۹۳
در آستانه ماه محرم؛

مراسم اعلان عزای حسینی در ارومیه برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ مراسم اعلان عزای امام حسین(ع) و شهدای کربلا در ارومیه برگزار و به همین منظور پرچم عزا در میدان انقلاب برافراشته شد.
پرچم امام حسين

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام محمد کفیلویی، استاد حوزه و دانشگاه ارومیه ظهر امروز در مراسم برافراشتن پرچم اعلان عزای حسینی در میدان انقلاب ارومیه ضرورت های قیام امام حسین(ع) را تبیین کرد و گفت: از آنجایی که در آن دوران ادبیات حاکم بر جامعه اسلامی با معیارهای اسلام و قرآن فاصله گرفته بود، قیام عاشورا شکل گرفت.

 

وی نهضت حسینی را بزرگ ترین گام در راستای احیای دین اسلام نام برد و افزود:  امام حسین (ع) در مقابل انحرافات اجتماعی آن زمان بپا خاست و از سنت پیامبر اکرم (ص) صیانت کرد.

 

حجت الاسلام کفیلویی با بیان این که قیام عاشورا حرکتی قرآنی و برگرفته از آموزه های دینی بود، خاطرنشان کرد: بیدارسازی جامعه آن زمان، اصلاح حکومت و احیای اسلام ناب محمدی (ص) از دیگر اهداف قیام امام حسین (ع) بود.

 

استاد حوزه و دانشگاه ارومیه اضافه کرد: امام حسین (ع) با نهضت عاشورا تمام توطئه های دشمنان را برای انحراف در دین مبین اسلام برملا کرد که باید ابعاد مختلف آن بیش از پیش برای مردم بازگو شود.

 

مراسم برافراشتن پرچم اعلان عزای حسینی با حضور مسؤولان، روحانیان و جمع کثیری از مردم در میدان انقلاب ارومیه برگزار شد.

 

این مراسم که به همت شهرداری ارومیه برگزار شد، با سوگواری در رثای سرور و سالار شهیدان و مداحی و مرثیه سرایی مداحان اهل بیت (ع) ادامه یافت.

 

 گفتنی است، از امروز در مساجد و مناطق مختلف استان آذربایجان غربی با حضور مردم ولایتمدار مراسم های اعلان عزای حسینی برگزار شده و مردم با تشکیل دسته جات زنجیز زنی و سینه زنی در سوگ ابا عبدالله الحسین عزاداری می کنند.

 

مراسم طشت گذاری نیز از دیگر آیین های اعلان عزای حسینی است، که با حضور مردم در مساجد و تکایای مناطق مختلف استان برگزار خواهد شد./936/پ203/ب4

ارسال نظرات