۰۱ آبان ۱۳۹۳ - ۱۸:۳۸
کد خبر: ۲۲۷۳۰۹
مسؤول بنیاد تاریخ پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی:

رهروان حقیقی امام و شهدا در مقابل فشارها تسلیم نمی‌شوند

خبرگزاری رسا ـ مسؤول بنیاد تاریخ پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی گفت: امروز در کشور ما آنها که به آرمان‌های انقلاب اسلامی پایبندند و رهروان حقیقی امام(ره) و شهدا هستند هرگز در مقابل فشار‌های دشمن تسلیم نمی‌شوند.
حجت الاسلام والمسلمين سيد حميد روحاني در نخستين اجلاسيه شهداي دانشجوي شهرستان دامغان  نخستين اجلاسيه شهداي دانشجوي شهرستان دامغان  نخستين اجلاسيه شهداي دانشجوي شهرستان دامغان  نخستين اجلاسيه شهداي دانشجوي شهرستان دامغان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در دامغان، حجت الاسلام والمسلمین سید حمید روحانی، مسؤول بنیاد تاریخ پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی روز پنج شنبه در جمع شرکت کنندگان نخستین اجلاسیه شهدای دانشجوی شهرستان دامغان که به رغم برخی‌مخالفت‌ها در معبر روبروی دانشگاه آزاد اسلامی واحد دامغان برگزار شد، اظهار داشت: شهیدان و جانبازان و رزمندگان ایران اسلامی در دوران دفاع مقدس اسلام را احیا کردند زیرا آمریکا و متحدانش به‌دنبال نابودی اصل اسلام ناب محمدی بودند.

 

وی با بیان اینکه ما باید پیام و راه شهدا را به‌درستی بشناسیم و به‌کار بندیم، افزود: نخستین پیام شهدا و رمز پیروزی و ماندگاری انقلاب اسلامی پیروی از ولایت است و شهدا در راه اجرای دستورات ولی فقیه و رهبر خود به میدان نبرد رفتند و با تمام وجود از ولایت دفاع کرده و در این راه جان دادند.

 

خطیب نخستین اجلاسیه شهدای دانشجوی شهرستان دامغان با اشاره به اینکه اگر شهدا نبودند امروز زنان و فرزندان این سرزمین در امنیت بیر نمی‌بردند و سرجوخه‌های عربده کش آمریکایی بر جان و مال ملت ما مسلط بودند، اضافه کرد: شهدا و ایثارگران ما اگر لحظه‌ای در پیروی از ولایت تردید می‌کردند امروز میهن ما به سرنوشت کشورهایی که رهبر ندادند همچون مصر و لیبی و بحرین و ... دچار بود.

 

حجت الاسلام والمسلمین روحانی تأکید کرد: بزرگترین نعمتی که خداوند به کشور ما عطا کرده وجود رهبری آگاه و عالم و مدبر است و شکر این نعمت و وظیفه ما پیروی از ولایت و پایبندی به آرمان شهدا است.

 

بزرگترین آرمان انقلاب اسلامی پرهیز از قدرت طلبی است

مسؤول بنیاد تاریخ پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی با بیان اینکه بزرگترین آرمان انقلاب اسلامی پرهیز از قدرت طلبی و باند بازی و منیت و جاه طلبی است، تصریح کرد: شهدا همه رذائل، خودخواهی‌ها، جاه طلبی‌ها و قدرت طلبی‌ها را دور کرده و از خود رسته بودند و امروز تمام مصیبت‌های ما به خودخواهی‌ها و جاه طلبی‌ها برمی گردد که این ها اسلام و کشور را نابود می‌کند.

 

وی خاطر نشان کرد: سران و عمال فتنه 88 حاضر بودند ایران به ویرانه‌ای جغد نشین تبدیل شود تا آنها به قدرت برسند از این‌رو وقتی رآی نیاوردند دل به آمریکا و اسرائیل بسته بودند تا آنها را به قدرت برساند حال آنکه آنان که راه امام را دنبال می‌کنند باید از جاه طلبی و دنیاپرستی بپرهیزند.

 

دوری از مصرف گرایی و تجمل گرایی از آرمان‌های انقلاب است

حجت الاسلام والمسلمین روحانی گفت: دوری از مصرف گرایی و تجمل گرایی از آرمان‌های انقلاب است و رهروان حقیقی شهدا به‌دنبال زرق و برق زندگی نیستند، بی‌تردید آنها که در ناز و نعمت پرورش یافته‌اند نمی‌توانند پاسدار این آرمان‌ها و انقلاب اسلامی باشند.

 

مسؤول بنیاد تاریخ پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی بیان این مطلب که مردم ما از گرانی و فشارها خسته شده‌اند و باید برای رفاه حال آنها با دشمن کنار بیاییم و با آمریکا ارتباط برقرار کنیم را بزرگترین اهانت به ملت مقاوم و مسلمان ایران اسلامی دانست و افزود: مردم ما خود این حقیقت را می‌دانند که تنها 10 درصد از مشکلات اقتصادی ما ناشی از تحریم‌ها است و 90 درصد دیگر حاصل بی‌تدبیری، باند بازی و عدم برنامه‌ریزی صحیح داخلی است.

 

دجال زمان ما آمریکا است

 

سخنران نخستین اجلاسیه شهدای دانشجوی شهرستان دامغان اظهار داشت: دجال امروز آمریکا است که تلاش می‌کند کشور‌ها و ملت‌ها را به اسارت بگیرد، آمریکایی‌ها هرگز اجازه نخواهند داد ملتی که با آنها ارتباط دارد به رفاه برسد زیرا ابرقدرتی آمریکا مرهون فقر و بدبختی‌ملت‌ها و خونریزی و کشتار است.

 

وی دیگر آرمان مهم شهدا را دوری گزینی از فرهنگ غرب و لیبرالیسم عنوان کرد و افزود: دشمن در دوران حکومت پهلوی و ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تمام تلاش خود را کرد که فرهنگ لیبرالیسم غربی را بر کشور ما حاکم کند اما امام خمینی(ره) با رهبری بی‌بدیل خود کشور را از این ورطه دور کرد و خطر لیبرالیسم را حتی بیشتر از کمونیسم برشمرد.

 

حجت الاسلام والمسلمین روحانی سازش ناپذیری و معنا کردن عملی " هیهات من الذله " را دیگر پیام مهم و بزرگ شهدا عنوان کرد و گفت: بزرگترین سفارش امام(ره) سازش ناپذیری و عدم کرنش و همراه شدن با دشمن بود، همانا تمام سخنان امام خمینی(ره) برگرفته از قرآن است و امروز عده‌ای از غافلان و جاهلان و توطئه‌گران می‌خواهند به ملت بگویند که زمان سخنان امام گذشته در حالی که شعار مرگ بر آمریکای ما نیز برگرفته از آیات قرآن است و برای همیشه ادامه خواهد یافت.

 

گفتنی است، سخنرانی امام جمعه موقت دامغان حجت الاسلام والمسلمین محمد حسن رستمیان، اجرای نمایش آیینی ویژه ایام شهادت حضرت اباعبدالله(ع)، نواختن مارش عزای سالار شهیدان و تجلیل از خانواده 18 شهید دانشجوی شهرستان دامغان از دیگر بخش‌های این مراسم بود که به دلیل مخالفت رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد دامغان با سخنران انتخاب شده برای این اجلاسیه علی‌رغم هماهنگی‌ها و مجوز صادر شده از سوی شورای فرهنگی دانشگاه به‌جای برگزاری در مسجد این دانشگاه به همت حوزه بسیج دانشجویی و دانشجویان بسیجی در معبر روبروی درب این مرکز آموزش عالی برگزار شد./977/پ202/ج

ارسال نظرات