۰۲ آبان ۱۳۹۳ - ۰۹:۳۱
کد خبر: ۲۲۷۳۴۷
معاون فرهنگی آستان مقدس عبدالعظیم حسنی:

قرائت، تدبر و عمل به قرآن عامل نجات انسان است

خبرگزاری رسا ـ معاون فرهنگی آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) گفت: قرائت قرآن اگر چه به تنهایی پاداش دارد اما به تنهای انسان را نجات نمی‌دهد.
عباس سليمي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، عباس سلیمی معاون فرهنگی آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) در ابتدای جلسه تفسر حجت‌الاسلام والمسلمین ری شهری که در شامگاه روز پنچ شنبه در مصلی شهرری برگزار شد، با اشاره به فرا رسیدن ماه محرم گفت: ‌آنچه در ماه محرم به اوج خود می‌رسد عواطف انسانی است که توسط امام حسین(ع) که امید قلب مظلومان است اتفاق افتاده است.

 

وی افزود: دوستداران واقعی امام حسین(ع) افزون بر عزاداری برای ایشان از امام خود الگوگیری کرده و در این مسیر به شناخت مکتب، منش و سیره ایشان می‌پردازند.

 

معاون فرهنگی آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) با اشاره به عظمت و بزرگواری امام حسین(ع) عنوان کرد: امام حسین(ع) با همه افراد حتی با کنیزان و نوکران خود با بزرگواری رفتار می‌کردند به گونه‌ای که با کوچک‌ترین عمل نیکی که از آنها مشاهده می‌کردند هدایای بزرگی را تقدیم می‌کردند.

 

وی افزود: امام حسین(ع) می‌فرمایند: خداوند ما را تربیت کرده تا در برابر محبت مردم به چیزی بزرگتر از آن جبران کرده و پاسخ دهیم.

 

سلیمی با اشاره به الگوگیری از سبک زندگی امام حسین(ع) بیان داشت: شیعه و عزادار واقعی امام حسین(ع) باید در سبک زندگی با الگو گیری از ائمه معصومین(ع) حرکت کند زمانی که امام حسین(ع) می‌فرمایند: پروردگارا من در همه امور تسلیم امر تو هستم زیرا هیچ معبودی جز تو ارزش پرستش ندارد، پس عزاداری عزادار نیز باید مقدمه رسیدن به توحید باشد.

 

معاون فرهنگی آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) با اشاره به این‌که پیوند و ملازمت با ائمه اطهار(ع) سبب نجات انسان می‌شود، گفت: امام حسین(ع) در شب عاشورا از دشمنان خود وقت می‌گیرد تا به خواندن قرآن و نماز بپردازد زیرا این دو را بسیار دوست داشته است، اگر ما شیعیان به پیروی از ائمه اطهار(ع) به قرآن توجه خاص کنیم نجات پیدا می‌کنیم.

 

وی افزود: امروز با توجه به تهاجم فرهنگی دشمن وظیفه ما شیعیان به خصوص پدر و مادرها سنگین‌تر است زیرا دشمن تلاش می‌کند فرهنگ اسلامی را در جامعه ما از بین ببرد.

 

سلیمی با اشاره به حدیثی از پیامبر(ص) مبنی بر این‌که پدر و مادر وظیفه دارند به فرزندان خود قرآن را آموزش دهند، ابراز کرد: شیطان سوگند یاد کرده که همه انسانها را به گمراهی بکشاند مگر کسانی را که در راه عبودیت و اخلاص باشند، یک راه عبودیت و اخلاص خواندن و عمل کردن به قرآن است.

 

معاون فرهنگی آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) اظهار داشت: امام صادق(ع) می‌فرمایند: هر جوان که قرآن بخواند قرآن با گوشت و خون او آمیخته می‌شود، وقتی جوانی اینچنین شود تا حد زیادی در برابر توطئه‌های دشمنان مصونیت پیدا می‌کند.

 

وی افزود: قرائت قرآن اگر چه به تنهایی پاداش دارد اما به تنهای انسان را نجات نمی‌دهد امیر مومنان(ع) می‌فرماید: کسی که قرآن بخواند و به آن عمل نکند در روز قیامت کور وارد محشر می‌شود، ما مسلمانان باید قرائت، تدبر و عمل به قرآن را باهم داشته باشیم./807/پ202/ب4

ارسال نظرات