۰۲ آبان ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۴
کد خبر: ۲۲۷۳۵۷
معاون سیاسی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور :

وحدت با محوریت ولایت عامل عزت و عظمت نظام اسلامی در جهان است

خبرگزاری رسا ـ معاون سیاسی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور، اتحاد با محوریت ولایت فقیه را از ضرورت های مهم امروز کشور دانست و گفت: با این رویکرد می توانیم عزت و عظمت نظام اسلامی در جهان را حفظ کنیم.
حجت الاسلام ابوالقاسم عليزاده

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بهشهر، حجت الاسلام ابوالقاسم علیزاده، معاون سیاسی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور امروز در آیین معارفه امام جمعه جدید بهشهر اظهار داشت: انقلاب و روحانیت به دلیل داشتن مردم متحد، بصیر و منسجم به خود می بالد و باید این اتحاد در همه زمنیه ها حفظ و گسترش یابد.

 

وی گفت: ایران اسلامی به پشتوانه بصیرت و نعمت بزرگ ولایت در این جایگاه والا در جهان قرار گرفته است و باید به سمتی برویم که الگو و نمونه برای جهانیان بوده و با استفاده از عدالت و معنویت الگوی موفق جهان باشیم.

 

معاون سیاسی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور، از آیت الله جباری(ره)، امام جمعه فقید بهشهر به عنوان شخصیتی برجسته، وارسته، عالم و فاضل نام برد که خدمات فراوان علمی، دینی، فرهنگی و اجتماعی و سیاسی به منطقه و کشور ارائه کرده است.

 

حجت الاسلام علیزاده، بهشهر از شهرستان های مطرح کشور در بحث دارا بودن شخصیت های بزرگ علمی و دینی و وجود طلاب و علمای دانست و افزود: وجود 800 شهید در شهرستان بهشهر و وجود عالمانی همچون آیت الله  شهید هاشمی نژاد، ایت الله کوهستانی و بزرگان و عالمان دینی، بیانگر پیشینه دینی و ارزشی این شهرستان است.

 

این مسؤول با اشاره به  این که میراث بزرگ آیت الله جباری(ره) باید پاسداری و به درستی هدایت شود بیان داشت: هدایت این جریان و انتخاب امام جمعه جدید نیز با هدایت جریان روح خود مرحوم جباری بوده و به یقین خیر نیز در همین بوده است.

 

حجت الاسلام علیزاده گفت: امام جمعه جدید بهشهر در سنگر امام جمعه سرخرود بوده اند و از محضر آیاتی همچون میرزا هاشم آملی و آیت الله جوادی آملی تلمذ کرده اند و خود از روحانیت اهل فضل هستند.

 

وی ادامه داد: باید برای پیشبرد اهداف عالیه انقلاب، با استفاده از همه سرمایه های معنوی گام برداشته شود و امام جمعه جدید بهشهر نیز از شخصیت های بزرگوار و فاضلی است که  امید داریم با نگاه وحدت در فضایی ارام و امن ارائه خدمت کنند.

 

امام جمعه جدید بهشهر هم در سخنانی گفت: بنده قابلیت این سنگر را نداشتم، اما اکنون با قرار گرفتن در این جایگاه باید همه ما در خدمتگزاری با اتحاد و انسجام تلاش کنیم و برای مردم و رفع مشکلاتشان از هر جهت و با هم توان وارد شویم.

 

حجت الاسلام سید عربعلی جباری اظهار داشت: صداقت، دوری از دروغ، امانتداری و عمل به وعده ها مسائل مهمی است که باید برای سعادت جامعه در دستور کار مدیران قرار گیرد.

 

در این مراسم حکم امام جمعه جدید بهشهر، براساس مصوبه شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور و از سوی ولی فقیه و رهبری معظم انقلاب، به حجت الاسلام سید عربعلی جباری ارائه و وی  به مدت سه سال به عنوان امام جمعه بهشهر معرفی شد.

 

حجت الاسلام والمسلمین سید صابر جباری(ره)، نماینده مردم مازندران در خبرگان رهبری متولد 1317 در روستای «متکازین» بهشهر بود که در سال 1359 با حکم امام راحل به امامت جمعه شهرستان بهشهر منصوب و روز دهم شهریور ماه بر اثر عارضه قلبی در بهشهر به لقاء الله پیوست و پیکر پاکش روز دوازدهم شهریور مادرجوار پنج شهید گمنام در مصلی بهشهر به خاک سپرده شد./ 1317/پ202/ب1

ارسال نظرات