۰۲ آبان ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۳
کد خبر: ۲۲۷۳۶۴
امام جمعه آمل:

انقلاب اسلامی تداوم بخش فرهنگ عاشورایی است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه آمل با تاکید بر این که انقلاب اسلامی تداوم بخش فرهنگ عاشورایی است، گفت: اگر کربلا نبود احدی از فرزندان ما به جبهه نرفته و سلاح به کمر نمی بستند که این افتخارات ارزنده را با استعانت از فرهنگ عاشورایی رقم زدند.
حجت الاسلام رحماني، امام جمعه آمل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، حجت الاسلام محمدعلی رحمانی آملی، امام جمعه آمل، امروز در خطبه های عبادی سیاسی نمازجمعه آمل با بیان این که تقوا پوششی بوده که نجات بخش انسان در دنیا و آخرت است، گفت: انسان باید تقوامحوری را الگوی خود قرار داده و مراقب باشد تا فریب شیطان را نخورد.

 

وی با اشاره به این که در میان حدود هشت میلیارد جمعیت جهان ما مخلص اهل بیت(ع) هستیم، بیان داشت: همیشه باید یادمان باشد که ما برتر هستیم واین همه شبهات و تلاش رسانه های جهان چیزی درون آن قرار ندارد.

 

عضو شورای استانی حوزه علمیه مازندران با بیان این که هیچ صحنه ای از حافظان و نگهبانان دین خالی نخواهد بود، ادامه داد: خداوند منان یک سری ویژگی های خاص را به پیامبر گرامی اسلام می دهد و همه کارهای حضرت محمد(ص) روی حکمت و فلسفه خاص خود بوده است.

 

حجت الاسلام رحمانی آملی افزود: پیامبر انسان کامل بوده و همه اعمال انسان معصوم حجت است که باید تلاش کنیم ادامه دهنده سیره نبوی در برنامه های زندگی خود باشیم.

 

امام جمعه آمل با بیان این که پیامبر گرامی اسلام برای پیشبرد اهداف دین خواستار جذب افراد مختلف بوده است، گفت: ترویج و اشاعه اندیشه های اسلامی امری ارزنده است که باید تلاش گرانقدری در این راستا وجود داشته باشد.

 

وی ادامه داد: اگر متوجه حقیقت شویم دل ما آرام می گیرد و باید بتوانیم اشتباه و غفلتی در انسان های کامل راهی ندارد که در عمل باید پیرو سیره نبوی در علوی باشیم.

 

عضو شورای استانی حوزه علمیه مازندران با اشاره به فرارسیده ایام محرم و سوگواری سرور و سالار شهیدان، گفت: شهادت امام حسین(ع) از اهمیت بسیار والایی برخوردار بوده که باید در تلاش باشیم تا سیره نورانی این امام همام را در برنامه های زندگانی خود اجرایی کنیم.

 

حجت الاسلام رحمانی آملی تصریح کرد: عده بسیاری همراه این امام همام بودند و افراد بسیاری رفته و عده ای یار و یاور امام حسین(ع) بوده و ایشان را همراهی کردند.

 

امام جمعه آمل با تاکید بر این که انقلاب اسلامی تداوم بخش فرهنگ عاشورایی است، گفت: اگر کربلا نبود احدی از فرزندان ما به جبهه نرفته و سلاح به کمر نمی بستند که این افتخارات ارزنده را با استعانت از فرهنگ عاشورایی رقم زدند.

 

وی با بیان این که احیای فرهنگ حسینی احیای خود ما است، افزود: باید در تلاش باشیم تا فرهنگ عاشورایی را روز به روز ترویج داده و از این فرهنگ ارزنده به بهترین نحو ممکن بهره گیری کنیم.

 

عضو شورای استانی حوزه علمیه مازندران، ادامه داد: دین می خواهد در چهارچوبی زیبا به دستورات و تعالیم اسلامی پایبند باشیم که باید برنامه های ارزنده ای در ماه محرم از سوی ما اجرایی شود.

 

امام جمعه آمل با بیان این که فضای جامعه باید در ایام محرم عزادار بوده و اهتمام ارزنده ای در راستای برگزاری باشکوه عزای سرور و سالار شهیدان وجود داشته باشد، بیان داشت: باید مراقب باشیم تا افراد معاند و مغرض در برنامه های این ایام راه نداشته باشند.

 

 

حجت الاسلام رحمانی آملی با تسلیت ارتحال آیت الله مهدوی کنی، تصریح کرد: این شخصیت برجسته مسیر زندگی خود را در راستای ولایت مداری قرار داده و تلاش های گرانقدری برای ترویج پیام انقلاب اسلامی داشته است./1314/پ202/ب1

ارسال نظرات