۰۲ آبان ۱۳۹۳ - ۱۴:۵۹
کد خبر: ۲۲۷۳۷۹
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی مطرح کرد؛

اسیدپاشی؛ اقدامی مدیریت شده برای مقابله با طرح حمایت از آمران به معروف

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه بجنورد با اشاره به حوادث اسیدپاشی اخیر در اصفهان، گفت: همزمانی این حوادث با بررسی طرح حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر در مجلس نشان می دهد این کارهای غیرانسانی و غیراسلامی اقدامی مدیریت شده برای مقابله با تصویب طرح مذکور بود.
نماز جمعه بجنورد - حجت الاسلام يعقوبي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد در خطبه های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته مرکز استان که در محل مصلای امام خمینی(ره) بجنورد برگزار شد، با تسلیت به مناسبت فرا رسیدن ماه محرم و ایام سوگواری اباعبدالله الحسین(ع)، افزود: مهم ترین هدف قیام امام سوم شیعیان احیا و اجرای فریضه امر به معروف و نهی از منکر بود.

 

وی ادامه داد: امام حسین(ع) در وصیت نامه ای که به برادرش، محمد بن حنیفیه می نویسد می فرماید :«انی لهم اخرج اشرا و لا بطرا و لا مفسدا و لا ظالما انما خرجت لطلب الا صلاح فی امه جدی ارید ان امر بالمعروف و انهی عن المنکر و اسیر سیره جدی ابی»، یعنی من مردی جاه طلب، مقام طلب، اخلالگر، مفسد و ظالم نیستم قیام من قیام اصلاح طلبی بوده و برای این قیام و خروج کردم که می خواهم امت جد خودم را اصلاح کنم، امر به معروف و نهی از منکر کنم و به سیره جدم رسول خدا و پدرم علی بن ابی طالب رفتار کنم.

 

رییس ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان خراسان شمالی با یادآوری این که هفته نخست ماه محرم به نام هفته امر به معروف و نهی از منکر نامگذاری شده است، اضافه کرد: باید از فرصت ماه محرم استفاده کرده و در مجالس و منابر برای ترویج این فریضه الهی مهم تأکید کنیم.

 

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی تصریح کرد: اگر فریضه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه پررنگ شود؛ به طور قطع بسیاری از مفاسد، کوتاهی ها و ناهنجاری ها از جامعه رخت می بندد.

 

خطیب نماز جمعه بجنورد در ادامه با اشاره به طرح حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر که بررسی و تصویب مواد آن از چندی پیش در مجلس شورای اسلامی آغاز شده؛ با قدردانی از نمایندگان پیگیر تصویب این طرح، افزود: متأسفانه در کنار این اقدام زیبای نمایندگان مجلس، عده ای متحجر و احتمالا دست نشانده دشمنان نظام و انقلاب در اصفهان دست به کار غیراسلامی و غیرانسانی اسیدپاشی زدند که این کار به هیچ وجه مورد تأیید نیست.

 

وی با بیان این که اسلام اجازه نمی دهد برای هدایت کسی به او این گونه ضربات و لطمات فیزیکی وارد شود، تصریح کرد: کسانی که دست به این جنایات زدند یا انسان های ظالم و متحجر بوده و یا مزدور و مواجب بگیر دشمنان هستند.

 

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی افزود: همزمانی این حوادث با بررسی طرح حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر در مجلس نشان می دهد این کارهای غیرانسانی و غیراسلامی اقدامی مدیریت شده برای مقابله با تصویب طرح مذکور بوده و عاملان آن نیز کسانی هستند که از تصویب این طرح ناراحت و ناراضی هستند.

 

رییس شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی گفت: این افراد می خواهند امنیت کشور را کمرنگ جلوه کرده و از طرف دیگر نیز این گونه القا کنند که نیروهای حزب اللهی جامعه در برخورد با مردم اصول اسلامی و انسانی را رعایت نمی کنند.

 

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی خاطرنشان کرد: بانوانی که مورد حمله این افراد قرار گرفتند نیز همه بدحجاب نبودند بلکه خانواده هایی مذهبی و سوابقی در دفاع از کشور داشتند اما هدف از شایعه پراکنی در این زمینه بدبین کردن افراد بدحجاب به نظام و انداختن گناه این اقدام زشت به گردن حزب اللهی ها است.

 

وی از نیروهای مؤمن و حزب اللهی خواست تا به این شایعات توجه نکرده و همانند گذشته در چهارچوب دستورات اسلامی، فریضه امر به معروف و نهی از منکر را در جامعه اجرا کنند.

 

نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی از نیروهای امنیتی و انتظامی خواست تا هر چه سریع تر عاملان این جنایات را شناسایی و دستگیر کرده و آنها را به سزای اعمالشان برسانند.

 

به گفته وی با دستگیری عاملان اسیدپاشی ها و مشخص شدن هدف این افراد، شایعه پراکنان و اتهام زنندگان به نیروهای مؤمن رسوا می شوند.

 

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی اضافه کرد: هیچ کس از این کارهای زشت حمایت نمی کند، امر به معروف و نهی از منکر دارای ضوابط بوده و نخستین لازمه آن نیز عدالت و معرفت است و کسانی که اقدام به اجرای این فریضه الهی می کنند باید کاملا در چهارچوب دستورات و ارزش های اسلامی حرکت کنند.

 

 

سرمایه اصلی کشور نخبگان هستند نه نفت

 

امام جمعه بجنورد در بخش دیگری از خطبه های نماز جمعه مرکز استان خراسان شمالی با اشاره به دیدار اخیر رهبر معظم انقلاب با نخبگان، اظهار داشت: رهبری در این دیدار بر توجه به ذخایر روزمینی کشور که همان نخبگان و نیروهای انسانی کارآمد هستند؛ تأکید کردند.

 

وی اضافه کرد: کشور ما باید بر روی تولید علم سرمایه گذاری بیشتری کند چرا که اگر علم ما بیشتر شود؛ ثروت ما نیز افزایش پیدا کرده و دیگر نیاز چندانی به نفت نخواهیم داشت.

 

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان این که سرمایه اصلی کشور ما نخبگان هستند نه نفت، تصریح کرد: باید نخبگان را دریابیم و آنها را به صورت جدی مورد حمایت قرار دهیم چرا که برای آینده کشور نمی توان به نفت تکیه کرد در حالی که سیاست گذاری ها و تعیین قیمت برای آن در دست بیگانگان و کشورهای وابسته با دشمنان اسلام قرار دارد.

 

وی همچنین با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در مورد هزینه کرد عقلانی ثروت و سرمایه، اظهار داشت: نباید بچه پولداری ملی در کشور داشته باشیم بلکه می بایست قدر ثروت و سرمایه های ملی خود را بدانیم و با عقلانیت از آنها استفاده کنیم.

 

آیت الله مهدوی کنی مرد مدیریت بحران بود

 

رییس شورای استانی حوزه های علمیه خراسان شمالی در بخش دیگری از خطبه های نماز جمعه بجنورد با تسلیت ارتحال ملکوتی آیت الله محمدرضا مهدوی کنی، رییس فقید مجلس خبرگان رهبری، افزود: این عالم مجاهد، یار دیرینه امام(ره) و رهبر معظم انقلاب بود که تمام عمر خود را در راه اسلام و احیای ارزش های دینی سپری کرد.

 

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی با اشاره به خدمات و فعالیت های مرحوم آیت الله مهدوی کنی در سال های پیش و پس از پیروزی انقلاب اسلامی، اضافه کرد: وی مرد مدیریت بحران بود و هر گاه در کشور مشکلی پیش می آمد و یا کاری بر روی زمین می ماند؛ آیت الله مهدوی کنی برای انجام و مدیریت آن کار آماده بود.

 

وی یکی از کارهای مهم و بنیادی رییس فقید مجلس خبرگان رهبری را تولید علم و تربیت نیرو دانست و افزود: وی با تأسیس دانشگاه امام صادق(ع) که در آن علوم حوزوی و دانشگاهی در کنار هم تدریس می شود؛ اقدام به تربیت نیروهایی سالم و با توان مدیریتی بالا برای اداره کشور کرد و خروجی این دانشگاه نیز اکنون با مدیریت سالم و ولایی در حال خدمت رسانی به ملت و نظام اسلامی هستند.

 

مردم عراق به ائتلاف کذایی ضد داعش امیدوار نباشند

 

نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سفر حیدرالعبادی، نخست وزیر عراق به ایران اسلامی به عنوان نخستین سفر خارجی وی از زمان پذیرش نخست وزیری، اظهار داشت: این که نخست وزیر عراق، ایران را مقصد نخستین سفر خارجی خود قرار داده نشان دهنده این است که مسؤولان عراقی نیز می دانند که کدام کشور بیشترین نقش و کمک را در بهبود وضعیت این کشور دارد.

 

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی با اشاره به رهنمودهای رهبر معظم انقلاب در دیدار نخست وزیر عراق، اضافه کرد: ما معتقدیم عراق و نیروهای مردمی این کشور جلوی پیش روی نیروهای داعش را گرفته و این تروریست های جانی را از کشور خود بیرون می کنند.

 

وی خاطرنشان کرد: امیدواری به ائتلاف کذایی مبارزه با داعش اشتباه است چرا که آنها نه توان و نه اراده برخورد قاطع با تروریست های داعش را دارند و نمایش های هوایی آنها نیز سرانجامی جز آبروریزی برای خود آنها نخواهد داشت./9314/پ201/ب4

ارسال نظرات