۰۲ آبان ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۷
کد خبر: ۲۲۷۳۸۵
معاون فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی:

فرهنگسرای قرآن برای جبران خلأ جلسات تفسیر در مشهد تلاش کند

خبرگزاری رسا ـ معاون فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: در مشهد شاهد برگزاری جلسات متعدد روخوانی و روانخوانی قرآن هستیم اما جلسات تفسیر به ندرت برگزار می‌شود که امیدواریم فرهنگسرای قرآن با بهره مندی از وجود مفسران بزرگ حوزه و دانشگاه مشهد، این خلأ را پر کند.
حجت الاسلام کاظمي نسب

به گزارش خبرگزاری رسا در مشهد، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان فرهنگی و تفریحی شهرداری مشهد، حجت الاسلام کاظمی نسب، معاون قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی در بازدید از فرهنگسرای قرآن و عترت با بیان این که به علت وجود معضل های  بسیاری که شهر مشهد با آن روبرو است باید از فعالیت های موازی پرهیز شود، گفت: هم افزایی تشکل ها و سازمان های فرهنگی با فرهنگ سرای قرآن و عترت می‌تواند در حل مشکلات راهگشای باشد.

 

وی، برگزاری همایش فعالان قرآنی را برنامه ای مؤثر جهت شناساندن فرهنگسرای قرآن و عترت به  فرهیختگان و فعالان موسسات قرآنی بیان کرد و افزود:  با نظر سنجی می توان این  ظرفیت‌های خاموشی که در عرصه قرآن و عترت وجود دارد را به ظهور و بروز برسانیم.

 

حجت الاسلام کاظمی نسب، نمونه ای بارز از هم افزایی را روزهای تاسوعا و عاشورا ذکر و تصریح کرد: در ماه محرم و صفر بخصوص روزهای تاسوعا و عاشورا شاهد یک کار مشارکتی هستیم که در سایه این حرکت مشارکتی یک حماسه بزرگ رقم می‌خورد که از آن جمله می‌توان به گردهمایی 20میلیونی شیعیان در روز عاشورا درکربلای معلی اشاره کرد.

 

معاون قرآن و عترت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی با اشاره به این که هر کس با توجه به فراخور فعالیت‌های خود می‌تواند روحیه هم افزایی را بیشتر کند، گفت: در مشهد هیأت های مذهبی در روز عاشورا و تاسوعا حرکت بزرگ دسته جمعی را رقم خواهند زد که با هم افزایی در این حوزه می توان فعالیت های مفیدی رقم زد.

 

وی، برگزاری کرسی های تلاوت به صورت ماهانه و سلسله نشست های تفسیر قرآن را جهت شروع فعالیت های فرهنگ‌سرای قران و عترت پیشنهاد کرد و یادآور شد: در حال حاضر در مشهد شاهد برگزاری جلسات متعدد روخوانی و روانخوانی قرآن هستیم اما جلسات تفسیر به ندرت در سطح شهر برگزار می‌شود بنابراین با وجود مفسران بزرگ در حوزه و دانشگاه شهر مشهد می توان علاوه بر پر کردن خلأ در حوزه تفسیر، مخاطبان خوبی را برای  فرهنگسرا شناسایی کنیم.

 

معاون قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی با اشاره به  برگزاری اختتامیه سیزدهمین جشنواره علوم و هنرهای قرآنی در این فرهنگسرا گفت: این برنامه یکی دیگر از فعالیت های مناسب جهت آشنایی  فعالان قرآنی و عموم شهروندان با این فرهنگسرا است./1310/د102/ب5 

 

ارسال نظرات