۰۲ آبان ۱۳۹۳ - ۱۶:۰۷
کد خبر: ۲۲۷۳۹۲
امام جمعه ارومیه:

تبیین سیره ائمه اطهار رسالت روحانیت در مجالس حسینی است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی گفت: نباید مجالس سوگواری امام حسین تنها در روضه خوانی خلاصه شود، روحانیان باید از این فرصت برای تبیین سیره و رفتار ائمه اطهار (ع) استفاده کنند.
امام جمعه اروميه

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت‌ الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی، نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی امروز در خطبه ‌های نماز جمعه این هفته ارومیه با اشاره به فرا رسیدن عزای حسینی اظهار داشت: مراسم عزاداری برای امام حسین(ع) باید روحانی محور باشد، تا ضمن عزاداری، زوایایی از واقعه عاشورا و شجاعت های شهداء کربلا برای مردم بازگو شود.

 

وی تصریح کرد: نباید مجالس سوگواری امام حسین(ع) تنها در روضه خوانی خلاصه شود، روحانیان باید از این فرصت برای تبیین سیره و رفتار ائمه اطهار (ع) استفاده کنند، مردم نیز باید در برگزاری منسجم و منظم عزاداری ها اهتمام داشته باشند، انتظار داریم مراسم امام حسین (ع) در کمال ادب برگزار شود.

 

حجت الاسلام والمسلمین قریشی با تأکید بر ضرورت توجه به محتوای روضه‌ها از سوی مداحان، اظهار کرد: مداحان از گفتن جملات اغراق‌ آمیز در خصوص نهضت و شخصیت حضرت ابا عبدالله الحسین پرهیز کنند، نباید امام حسین (ع) شخصی مظلوم معرفی شود چراکه این امام و 72 تن از یارانش در جنگ تن به تن و با شجاعت به شهادت رسیده‌ اند.

 

وی همچنین متذکر شد: ویژه مراسم‌های عزاداری ماه محرم نباید تا پاسی از شب ادامه یابد، چراکه مورد رنجش و آزار مردمی که در اطراف مساجد زندگی می‌ کنند، می شود.

  

امام جمعه ارومیه با اشاره به اهمیت اقامه نماز اول وقت خاطرنشان کرد: امام حسین(ع) در مقابل دشمنان و همچنین در مقابل نیزه‌ ها نماز اول وقت را برپا کرده‌ اند، بنابراین اقامه نماز در مساجد به مراتب‌ بالاتر از برگزاری مراسم عزاداری برای امام حسین(ع) است.

 

وی از مسؤولان فرهنگی ارومیه خواست تا در صورت امکان نماز عاشورا را در خیابان ‌ها برپا کرده و از برپایی مراسم شام غریبان و همچنین مراسم عصر عاشورا غافل نشوند.

 

حجت الاسلام والمسلمین قریشی با اشاره به بارش باران در چند روز اخیر از مردم خواست برای نزول بیشتر رحمت الهی نماز شکر به جا آورده، توبه و استغفار کنند، چراکه خداوند در قرآن کریم استغفار مسلمانان و توبه آنان را راه افزونی رزق و روزی و همچنین افزونی بارش باران عنوان کرده است.

 

شبکه های اجتماعی توطئه صهیونیست ها برای تزلزل خانواده

 

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی در ادامه ایجاد شبکه های اجتماعی را توطئه ای دیگر از سوی صهیونست ها اعلام کرد و گفت: عضویت در شبکه های اجتماعی یکی از معظلات جامعه کنونی است که تزلزل بنیان خانواده ها را مورد هدف قرار داده است. برخی از این شبکه ‌ها عفت خانواده‌ها را از بین برده است./936/پ202/ب3

ارسال نظرات