۰۲ آبان ۱۳۹۳ - ۲۰:۰۸
کد خبر: ۲۲۷۴۲۲
ویژه مبلغان اوقاف خراسان رضوی؛

همایش توجیهی آموزشی محرم برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ در آستانه فرا رسیدن ماه محرم همایش توجیهی ـ آموزشی مبلغان جهت اعزام به امامزادگان و بقاع متبرکه و روستا ها و مناطق دارای موقوفات عزاداری برگزار شد.
همایش توجیهی آموزشی  محرم  برگزار شد

 به گزارش خبرگزاری رسا در مشهد به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی،  در آستانه فرا رسیدن ماه محرم همایش توجیهی، آموزشی تبلیغ با حضور بیش از 280 نفر از مبلغان اعزامی به امامزادگان، بقاع متبرکه، روستاها و مناطق دارای موقوفات عزاداری برگزار شد.

 

در این همایش، حجت الاسلام دارینی به بیان احکام شرعی وقف پرداخت و نکاتی را در خصوص رعایت نیت واقف و عمل به موقوفات را مورد بررسی قرار داد.

 

در ادامه حجت الاسلام گنابادی نژاد، مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی، نهضت عاشورا را جهانی دانست و پیام این نهضت را استکبار ستیزی اعلام کرد و مبلغین را پیام دهنده این حرکت عظیم عاشورا معرفی کرد.

 

حجت الاسلام گنابادی نژاد به موضوع وقف کردن زمین کربلا توسط امام حسین (ع) و به نقش وقف و موقوفات در زنده نگه داشتن مراسمات عزاداری اشاره کرد.

 

همچنین حجت الاسلام ماندگاری با موضوع اهمیت تبلیغ به ایراد سخن پرداخت و اهمیت این موضوع را برای حاضرین در همایش تشریح کرد.

 

در پایان، ضمن برگزاری کارگاه های تخصصی با موضوع وظایف و فعالیت های مبلغان در دهه اول، احکام تبلیغی به آنان داده شد.

 

این گزارش حاکیست با توجه به اهمیت فعالیت در حاشیه شهر مشهد مقدس امسال تعداد 24 مبلغ به مناطق اطراف مشهد اعزام خواهند شد.

 

مبلغان اعزامی در دهه اول محرم علاوه برای اشتغال به امر تبلیغ و برگزاری مراسم های مذهبی نسبت به فعالیت های قرآنی نیز اهتمام خواهند داشت از جمله برگزاری مسابقه در روز هفتم محرم و مسابقه حفظ قرآن کریم از محتوای 10 آیه انتخابی در روز دهم محرم ./930/د102/ب5

ارسال نظرات