۰۳ آبان ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۶
کد خبر: ۲۲۷۴۵۹
امام جمعه اراک:

رسالت علما در برهه کنونی بسیار سنگین است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: علمای اسلام در این برهه رسالت سنگینی برعهده دارند و باید مانند امام راحل، رهبر معظم انقلاب و بزرگان دینی سینه هایشان را در مقابل قلدران، جنایتکاران و دشمنان اسلام سپر کنند و از اسلام و دین دفاع کنند.
نماز جمعه اراک

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اراک، آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی، نماینده ولی فقیه در استان مرکزی، در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته اراک محرم و عاشورا را سنگر دفاع از اسلام، عزت و شرف نامید و انقلاب اسلامی ایران را نیز برگرفته از این نهضت بزرگ دانست.

 

آیت الله دری نجف آبادی همچنین افزود: امام حسین (ع) باید الگوی همگان در حیات و ممات باشد و ما هرگز نباید راهمان را از این امام بزرگ جدا کنیم تا در دنیا و آخرت سعادتمند شویم.

 

امام جمعه اراک عاشورا را فرصت خوبی دانست و افزود: همه ما باید در دانشگاه امام حسین (ع) به تحصیل علم و معرفت بپردازیم و به معنای واقعی حسینی و زینبی شویم.

 

وی افزود: زندگانی اباعبدالله الحسین(ع) برای همگان سرشار از درس های با عظمتی است که باید تلاش شود از نهضت و عاشورای این امام عزیز، حکیمانه تر،عزت مندانه تر، تاثیرگذارتر و ماندگارتر بهره برداری کرد.

 

وی همچنان تصریح کرد: عاشورا را باید به معنای واقعی درک کرد و باید به دور از خرافات و احساسات غلط به آن پرداخته شود تا در این ماه آبروی اسلام و امام حسین (ع) را حفظ کنیم و تلاش شود برنامه هایی که در ایام سوگواری امام حسین (ع) برگزار می شوند، آموزنده باشند.

 

آیت الله دری نجف آبادی همچنین افزود: در برگزاری آیین ها مبادا برخی از مناطق این استان جزو لیست سیاه قرار گیرند و دشمنان سوء استفاده کنند و از اقشار مختلف مردم خواستند تا در نذورات خود به مسئله کیفیت توجه ویژه داشته باشند و قصاب ها و آشپزها با وضو کار را شروع کنند و غذاها با کیفیت پخت شود.

 

وی تصریح کرد: وظیفه همه ما شرکت در سوگواری سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) است و باید به برگزاری هرچه با کیفیت تر، ارزشمندتر، پر محتواتر،با عظمت تر و با سلامت تر از سال های قبل پرداخته شود.

 

وی افزود: مبادا در ماه محرم تماشاچی باشیم و عزاداری های مان باید با اخلاص، حضور قلب و معرفت باشد و همه باید به این مسأله توجه جدی داشته باشیم.

 

آیت الله دری نجف آبادی در ادامه به بیان مسأله اسید پاشی در اصفهان پرداخت و گفت: این چه جنایتی است، اسلام از این کارها مبرا است، یک فاسد، احمق و جاهل این اقدام جنون آمیز را انجام داده است و ما نباید اجازه دهیم که در رسانه های بیگانه این اعمال خبیثانه به اسم اسلام منعکس شود و باید با عامل یا عاملان آن به شدیدترین نحو برخورد شده و اشد مجازات صورت گیرد.

 

امام جمعه اراک افزود: علما حق ندارند در حاشیه بایستند و اجازه دهند هر کس به اسم دین کارهای خلاف دین انجام دهد و باید در برابر زورگوئی های مستکبران بایستند همچنان که فتوای آیت الله سیستانی جلوی تسخیر بغداد توسط داعش را گرفت.

 

وی افزود: علمای اسلام در این برهه رسالت سنگینی برعهده دارند و باید مانند امام راحل، رهبر معظم انقلاب و بزرگان دینی سینه هایشان را در مقابل قلدران، جنایتکاران و دشمنان اسلام سپر کنند و از اسلام و دین دفاع کنند.

 

وی همچنین تصریح کرد: نمی شود سرمان را زیر برف کنیم و بگوییم داعش پیدا شد، شمر پیدا شد. همه ما وظیفه داریم از اسلام و قرآن دفاع کنیم و اگر این کار را انجام ندهیم، دشمنان همه را می بلعند.

 

آیت الله دری نجف آبادی همچنین رحلت آیت الله مهدوی کنی را تسلیت عرض کرد و گفت: وی یکی از شاگردان امام حسین(ع)، امام راحل و دانشگاه امام صادق(ع) بود. ایشان شخصیتی با صفا و با ایمان بودند و با اخلاص در راه خدا مجاهدت می کرد و همچنین خدمتگزار امام راحل (ره)،انقلاب و مردم بودند./828/پ201/ب

ارسال نظرات