۰۳ آبان ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۸
کد خبر: ۲۲۷۴۷۳
استاد حوزه علمیه بابل:

رعایت اصول اخلاقی موجب تحکیم بنیان خانواده می شود

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه بابل، رعایت اصول اخلاقی را موجب تعالی و زندگی با نشاط و بدون اضطراب در زندگی مشترک عنوان کرد.
حجت الاسلام تقي پور، استاد حوزه علميه بابل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، حجت الاسلام حسین تقی پور، استاد حوزه علمیه بابل امروز در ادامه سلسله مباحث سبک زندگی در مسجد جامع گتاب بابل به موضوع گام هایی موفقیت در زندگی مشترک از دیدگاه اسلام اشاره کرد و گفت: یکی از گام های مهم در زندگی مشترک ایجاد فضایی بدون اضطراب با احترام متقابل زن و شوهر است.

 

وی با بیان این که احترام به شخصیت همسر باید ناموس زندگی مشترک باشد، خاطرنشان کرد: در زندگی مشترک به هیج وجه و به هیچ بهانه ای حتی در اوج اختلافات و عصبانیت نباید به همسر بی احترامی کرد.

 

استاد حوزه علمیه بابل، بی احترامی به طرف مقابل را نشان دهنده پستی روح است، تصریح کرد: اگر کسی که به او بی احترامی می شود از مؤمنان باشد زشتی این عمل بیش تر می شود تا جایی که چنین عملی در اندازه جنگ با خداوند دانسته شده است.

 

وی ادامه داد: احترام تنها وظیفه زن نیست، بلکه مرد هم باید به همسرش احترام بگذارد و احترام، کوچک و بزرگ ندارد.

 

حجت الاسلام تقی پور با بیان این که همه اعضای خانواده باید به یک دیگر احترام بگذارند، افزود: برخی خیال می کنند که به صورت کامل، احترام همسر خویش را رعایت می کنند، غافل از این که بسیاری از رفتارهای آنان مصداق بی احترامی است.

 

وی برخی از مصادیق احترام و بی احترامی را مورد بررسی قرار داد و گفت: باید نگاه کنیم که در زندگی مشترک زن و شوهر همدیگر را به شکلی صدا می زنند و آیا این نوع صدا زدن همراه با احترام است.

 

امام جمعه گتاب به نحوه درخواست زن و شوهر از یکدیگر را مورد اشاره قرار داد و گفت: متأسفانه برخی از همسران به نحوه درخواست خود از همسرشان توجه نمی کنند و این مسأله موجب کدورت و گاهی موجب واکنش در طرف مقابل می شود.

 

استاد حوزه علمیه بابل به دیگر مصادیق احترام در زندگی پرداخت و گفت: نحوه سلام کردن، استقبال و بدرقه و چگونگی گوش دادن به سخن طرف مقابل از مواردی است که زن و شوهر در زندگی باید به ان توجه کنند تا نهایت احترام از رفتار برداشت شود.

 

وی یکی دیگر از مصادیق ایجاد تنش را در زندگی مشترک را عدم احترام به خانواده همسر بیان کرد و ادامه داد: همسران در زندگی باید به خانواده همسر خود به مانند خانواده خود بنگرند و احترام را به دقت رعایت کنند که بی توجهی به این مسأله موجب تنش و در برخی موارد موجب شکاف در زندگی مشترک شده است.

 

حجت الاسلام تقی پور با بیان این که همسران نباید به هیج وجه همدیگر را مورد تمسخر قرار دهند، تصریح کرد: تمسخر در زندگی مشترک موجب احساس حقارت در طرف مقابل و منجر به واکنش همسر می شود.

 

وی رعایت اصوال اخلاقی را موجب تعالی و زندگی با نشاط و بدون اضطراب در زندگی مشترک عنوان کرد و گفت: رعایت اصوال اخلاقی اسلامی که روایات بر آن تاکید شده است موجب استحکام بنیان خانواده و افزایش رضایت جمعی می شود./1313/پ202/ب1

ارسال نظرات