۰۳ آبان ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۵
کد خبر: ۲۲۷۴۸۳

نخستین خانه آزادگان در تبریز افتتاح شد

خبرگزاری رسا ـ نخستین خانه آزادگان کشور با حضور جمعی از آزادگان دوران دفاع مقدس در محل پارک بزرگ تبریز افتتاح شد.
همايش بزرگداشت روز آزادگان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، نخستین خانه آزادگان کشور امروز به همت سپاه عاشورای آذربایجان شرقی و با هدف انسجام در مسائل آزادگان، پیگیری مسائل اداری و اجرای برنامه های فرهنگی با حضور جمعی از آزادگان دوران دفاع مقدس در محل پارک بزرگ تبریز افتتاح و شروع به کار کرد.

 


سردار غلام عسگر کریمیان، فرمانده سپاه عاشورا در مراسم افتتاح این مرکز با بیان این‌که هزار و 905 آزاده سرافراز در استان آذربایجان شرقی وجود دارد که از این تعداد 1هزار و 53 آزاده تبریزی هستند، اظهار داشت: این مکان محلی برای رساندن پیام آزادگان و شهدای ازاده و ترویج فرهنگ دفاع مقدس است.

 


وی با بیان این‌که آزادگان در دوران اسارت با تمسک به فرهنگ حسینی و صبر زینبی و ایمان الهی پیام استقامت و آزادگی را به جهانیان صادر کردند، تصریح کرد: آزادگان با تاسی از پیام رسان خون شهیدان کربلا، حضرت زینب(س) و باتاسی از فرهنگ عاشورایی و علوی در مورد دفاع مقدس پیام رسانی کردند و نگذاشتند خاطرات و ایثار های همرزمانشان از یادها برود.

 


سردار کریمیان آزادگان را جز مظلوم ترین اقشار جامعه عنوان کرد و افزود: این افراد در هر روز اسارت شهادت را تجربه می کردند و هم اکنون از بی‌توقع ترین افراد هستند؛ به فرموده رهبر معظم انقلاب اسلامی آزادگان ذخایر انقلاب اسلامی و و فادارترین افراد به نظام است.

 


وی با اشاره به این‌که فرهنگ حاکم بر دفاع مقدس؛ فرهنگ حسینی و عاشورایی بوده است، افزود: اگر در دوران امام حسین(ع) افرادی بودند که ایشان را در بزنگاه تنها گذاشتند، رزمندگان ایرانی هیچگاه غربت امام و پیشوای خود را فراموش نکردند، برای همین بود که با تأسی از فرهنگ عاشورا جانانه در مقابل دشمن ایستادند.

 


سردار کریمیان با بیان این‌که آزادگان در دوران اسارات به رسالت جهادی خود به نحو شایسته عمل کردند تا جایی که یک افسر عراقی اعلام کرد ما در دست ایرانی ها اسیر هستیم، گفت: آزادگان نمایندگان جمهوری اسلامی در عراق بودند، این عزیزان با جان، خون و صبر خودشان از اسلام و ایران دفاع کردند.

 


همچنین صادق نجفی، شهردار تبریز در این مراسم با تأکید بر این‌که رسیدگی به امور رفاهی آزادگان جزو وظایف و رسالت های شهرداری هاست، گفت: امنیت و آسایش امروز در میهن اسلامی مدیون فداکاری های ایثارگران و آزادگان است.

 


گفتنی است، نخستین خانه آزادگان کشور در تبریز؛ در زمینی به مساحت یک‌هزار و 500 مترمربع در منطقه غرب تبریز از سوی شهرداری ساخته شده و در اختیار آزادگان هشت سال دفاع مقدس تبریز قرار گرفته است./935/پ202/ب4

ارسال نظرات