۰۳ آبان ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۹
کد خبر: ۲۲۷۴۹۰

تشریح ویژه برنامه های زائران غیر ایرانی حرم رضوی در دهه اول محرم

خبرگزاری رسا ـ معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی، گفت: همزمان با ایام سوگواری و عزاداری سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام بیش از 50 سخنرانی ویژه زائران غیر ایرانی در حرم مطهر رضوی برگزار می‌شود.
 حرم رضوي

حجت الاسلام سید جلال حسینی، معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، با بیان این خبر، اظهار داشت: در دهه اول محرم برنامه‌های گسترده‌ای ویژه زائران غیر ایرانی حرم امام رضا(ع) تدارک دیده شده است که برگزاری 50 سخنرانی ویژه زائران عرب، اردو و آذری زبان از جمله آنهاست.

 

 

وی تصریح کرد: سخنرانی عرب و اردو زبانان هر روز بعد از نماز ظهر و عصر و هر شب بعد از مغرب و عشاء در رواق‌های دارالمرحمه و کوثر حرم مطهر رضوی برگزار می شود.

 

 

دبیر شورای عالی فرهنگی آستان قدس رضوی عنوان کرد: سلسله سخنرانی های «عبرت های عاشورا» با موضوعات حکمت ها و اندرزهای امام حسین(ع)، خدمتگزاری به مردم در سیره و منش امام حسین(ع) عاشورا و نیازهای امروز ویژه اردوزبانان در رواق کوثر برگزار می شود.

 

حجت الاسلام حسینی به دیگر موضوعاتی که ویژه اردوزبابان تبیین می‌شود اشاره کرد و افزود: شهادت و مقام شهدا در اسلام، بیان سیره و سخنان امام حسین(ع)، سیاست و حکومت از دیگاه امام حسین(ع)،  امام حسین(ع) احیاگر آدمیت، اصحاب امام حسین(ع) برترین اصحاب و امام حسین(ع) و امر به معروف و نهی ازمنکر شامل این موضوعات است.

 

وی با اشاره به موضوع سخنرانی های عرب‌زبانان عنوان کرد: خدمت حسینی زنده نگه‌داشتن امر و یاد‌اهل بیت(ع)، جایگاه عزاداری در اسلام و روایات، محافل حسینی عامل نشر معارف دینی از جمله موضوعاتی است که ویژه عرب زبانان تبیین و تشریح می شود.

 

معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی علل زنده نگه داشتن عاشورا، مکتب امام حسین(ع) مکتب عشق، جهاد شهادت و رابطه نهضت حسینی با مهدویت مقام و منزلت علمدار کربلا نیز از دیگر موضوعاتی برشمرد که ویژه عرب زبانان تبیین می شود.

 

 

حجت الاسلام حسینی یادآور شد: برگزاری مسابقات، کلاس‌های آموزشی ویژه کودکان عرب زبان و کلاس‌های سیره حسینی ویژه اردوزبانان را از دیگر برنامه‌های تدارک دیده شده ویژه این گروه از زائران  است./1308/ت302/ب4

ارسال نظرات