۰۳ آبان ۱۳۹۳ - ۱۴:۵۴
کد خبر: ۲۲۷۴۹۹
نماینده مجلس خبرگان رهبری:

سبک زندگی غربی به دنبال کمرنگ کردن هویت دینی جامعه است

خبرگزاری رسا ـ نماینده مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این که سبک زندگی غربی با اعتقادات و مبانی دینی ما در تناقض است، گفت: این شیوه زندگی تنها موجب کمرنگ شدن هویت دینی و ملی ما می شود و غیر از این ثمره دیگری ندارد.
آيت الله نورمفيدي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در گرگان، آیت الله سید کاظم نورمفیدی، نماینده ولی فقیه در گلستان امروز در دیدار معاون شهرسازی و معماری وزارت راه و شهرسازی گفت: نباید با داشتن فرهنگی اصیل و ریشه دار، از سبک های غربی در معماری و شهرسازی پیروی کنیم.

 

نماینده ولی فقیه در گلستان با تاکید بر معماری اسلامی در شهرها گفت: ما خود دارای یک فرهنگ غنی و اصیل هستیم و نباید در معماری ها و ساخت و سازهای خود، معماری غربی و وارداتی را استفاده کنیم که در این خصوص دستگاه های متولی به ویژه شوراها و شهرداری ها باید نظارت داشته باشند تا ساخت و سازها مناسب با فرهنگ خودمان باشد.

 

وی با بیان این که دشمنان انقلاب امروز با توطئه و حتی ورود به نوع معماری کشورمان تلاش می کنند ما را از فرهنگ اسلامی و ایرانی خود دور و بی هویت جلوه دهند، خاطرنشان کرد: اما ما با داشتن مردم متدین و انقلابی در جامعه، باید اصول فرهنگی و اعتقادی خود را در این زمینه حفظ کنیم.

 

نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این که در شهر گرگان، بناهای قدیمی بسیاری وجود دارد که باید احیاء شوند، اظهار کرد: احیای بناهای سنتی و قدیمی، فواید اقتصادی اجتماعی فراوانی دارد که می توانیم با تقویت این بخش و با جذب گردشگران، به اقتصاد و درآمدزایی استان نیز کمک کنیم.

 

نماینده ولی فقیه در گلستان افزود: سبک و سیاق های خاصی که در ساخت بناهای قدیمی وجود دارد، بی دلیل نبوده و فلسفه خاص خود را دارد که باید منطبق با شرایط منطقه مورد مطالعه و تحقیق قرار گیرد.

 

آیت الله نورمفیدی گفت: در ساخت و سازهای منازل مسکونی نیز باید فرهنگ ایرانی اسلامی دیده شود تا موجب آرامش خاطر ساکنان آن فراهم شود چرا که خانه محل آرامش خانواده ها است.

 

نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که سبک زندگی غربی امروز در بسیاری از بخش های جامعه ایرانی رسوخ کرده و به مرز هشدار رسیده است، تصریح کرد: باید تلاش کرد تا مانع از گسترش فرهنگ غربی در جامعه اسلامی شویم.

 

امام جمعه گرگان با اشاره به این که سبک زندگی غربی با اعتقادات و مبانی دینی ما در تناقض است، خاطرنشان کرد: این شیوه زندگی تنها موجب کمرنگ شدن هویت دینی و ملی ما می شود و غیر از این ثمره دیگری ندارد.

 

دکتر پیروز حناچی، معاون شهرسازی و معماری وزیر راه و شهرسازی نیز در این دیدار گفت: حفاظت از ریشه های تاریخی شهرها با اقتصاد گره خورده است و یک اقتصاد پویا به حفظ و پایداری بافت تاریخی کمک می کند./1315/پ202/ب1

ارسال نظرات