۰۳ آبان ۱۳۹۳ - ۱۸:۲۲
کد خبر: ۲۲۷۵۶۰
نماینده پارلمان لبنان تاکید کرد؛

مخالفان کمک تسلیحاتی ایران به ارتش لبنان سرسپرده بیگانگان هستند

خبرگزاری رسا ـ نماینده پارلمان لبنان با تاکید براینکه گذشت زمان درستی حضور نظامی حزب الله در سوریه را به همگان اثبات کرد، بیان داشت: احزاب مخالف کمک تسلیحاتی ایران به ارتش لبنان سرسپرده طرف‌های بیگانه هستند و منافع ملی را زیر پا می‌گذارند.
نواف الموسوي، نماينده پارلمان لبنان

 

به گزارش خبرگزاری رسا، نواف الموسوی، نماینده پارلمان و عضو فراکسیون مقاومت اسلامی لبنان در مراسم فارغ التحصیلی دانشجویان مجمع موسی عباس که امروز در بنت جبیل برگزار شد، چالش‌های پیش روی لبنان در دو سال اخیر را بزرگ ترین چالش تاریخ لبنان عنوان کرد و اظهار داشت که منطقه شاهد اقدامات وحشیانه و قرون وسطایی از سوی تکفیری‌ها است که از سوی کشورهای غربی مهندسی شده است.

 

وی به تمجید از جانفشانی نیروهای مقاومت برای مصون نگه داشتن لبنان از گزند تکفیری‌ها پرداخت و گفت: خطر امروز به روستاها و شهرهای لبنان نفوذ کرده است و در پرتو درگیری‌ها و کارشکنی‌های سیاسی، این کشور  را با تهدید مواجه کرده است.

 

این نماینده پارلمان لبنان با اشاره به حضور به جا و به موقع حزب الله لبنان در سوریه خاطر نشان ساخت: گذشت زمان درستی حضور نظامی حزب الله در سوریه را به همگان اثبات کرد. مقابله نیروهای حزب الله با گروه‌های تروریستی و تکفیری در خاک سوریه لبنان را تا حد زیادی از شر تروریست‌ها در امان گذاشته است.

 

الموسوی با تاکید بر اینکه امروز حتی مخالفان حزب الله نیز به این نتیجه رسیدند که مبارزه حزب الله با تکفیری‌ها به سود لبنان بوده است، تصریح کرد: جریان‌های سیاسی مخالف مقاومت به خوبی می‌دانند آنچه که تا کنون لبنان را از آتش فتنه تکفیری‌ها نجات داده است، نبرد نیروهای حزب الله در سوریه است.

 

وی به انتقاد از اقدامات جریان 14 مارس و دشمنی با حزب الله و سایر جریان‌های مقاومت پرداخت و اظهار داشت که این اقدامات به هیچ وجه منافع سیاسی آنان را تامین نمی‌کند. از تضعیف حزب الله تنها گروه‌های تکفیری سود می‌برند که تهدیدی برای همگان هستند.

 

الموسوی تصریح کرد: گرچه لبنان با تهدیدی جدی از سوی تکفیری‌ها مواجه است، اما تعاون و همکاری نهادهای دولتی و نیروهای مردمی می‌تواند توطئه‌های گروه‌های تروریستی را خنثی کرده و این کشور را از تنگنانی فعلی خارج سازد.

 

این عضو فراکسیون مقاومت در پارلمان لبنان با تشکر از هدیه تسلیحاتی جمهوری اسلامی ایران به ارتش لبنان، گفت: ارتش لبنان باید در برابر تهدیدهای تروریستی و صهیونیستی تقویت شود و مخالفت با رسیدن کمک نظامی ایران به ارتش به هیچ وجه منطقی نیست.

 

وی افزود: کارشکنی در مسیر هدیه تسلیحاتی ایران به ارتش لبنان بیانگر این است که برخی احزاب لبنانی اختیاری از خود نداشته و سرسپرده طرف‌های خارجی هستند که اهمیتی به منافع ملی لبنان قائل نیستند. ارتش لبنان باید کمک تسلیحاتی هر کشوری را که مایل است به در نبرد با تروریسم به لبنان کمک کند، بپذیرد./983/ب902/د

ارسال نظرات