۰۳ آبان ۱۳۹۳ - ۱۸:۲۷
کد خبر: ۲۲۷۵۶۱
سخنران حرم رضوی:

هم نشینی با امام حسین نیازمند سنخیت با ایشان است

خبرگزاری رسا ـ سخنران حرم رضوی، گفت: امام حسین(ع) جزء اهل بیت پیامبر(ص) است که مطهر از هرگونه ناپاکی و آلودگی هستند، بنابراین هم نیشینی با امام حسین(ع) نیازمند سنخیت با ایشان؛ یعنی حرکت به سمت طهارت روح، گفتار، عمل، کردار و رفتار است.
يا امام حسين(ع)

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام جعفر اسلامی فر، سخنران حرم مطهر رضوی سوم آبان ماه قبل از اقامه نماز مغرب و عشاء در رواق امام خمینی(ره) حرم مطهر رضوی به تبیین و تشریح «عوامل طهارت و پاکی» پرداخت و اظهار داشت: مسأله کربلا یک مسأله شخصی، نزاع و کینه دو نفر یا دو قبیله نبود بلکه مقابله دو فکر و اندیشه، مقابله حق و باطل، خوبی و بدی، پاکی و پلیدی بود.

 

وی با اشاره به این که این جنگ بر امام حسین(ع) تحمیل شد اما ایشان پیروز حقیقی میدان شدند، تصریح کرد: امام حسین(ع) خود مسأله کربلا را تبیین فرمودند که قیام من مسأله شخصی نیست؛ باطل جلودار و حق ذلیل و خوار شده است و برای اصلاح مسیر جدم، برپایی امربه معروف و نهی از منکر بر مبنای حق و طهارت و پاکی قیام کردم.

 

سخنران حرم مطهر رضوی خاطرنشان کرد: از طرفی کسانی که فرمان قتل امام حسین(ع) را دادند برای دفاع از کفر و شرک به میدان جنگ و مبارزه آمده بودند،  و یزید به طور واضح در سخنانش بیان کرده است: کاش جد و بزرگانم بودند و می‌دیدند که انتقام آن ها را در جنگ بدر از این خاندان گرفتم.

 

وی افزود: جنگ بدر مقابله بین کفر و اسلام بود که بین پیامبر اکرم(ص) با کفار و بت پرستان مکه رخ داد، در واقع یزید با این سخنش تصریح  کرد که در جبهه کفر و ادامه دهنده راه بت پرستان مکه است.

 

حجت الاسلام اسلامی فر با بیان این‌که امام حسین(ع) جزء اهل بیت پیامبر(ص) است که مطهر از هرگونه اشتباه، ناپاکی و آلودگی هستند، ابراز کرد: مقابله امام حسین(ع) با دشمنانش مسأله شخصی نبود مبارزه رجس و آلودگی در برابر طهارت و پاکی بود، طهارتی که خداوند در قرآن آن را معرفی کرده است.

 

سخنران حرم مطهر رضوی با بیان این‌که جای شکی نیست بر این که طرف مقابل امام حسین(ع) بر باطل بودند، تاکید کرد: مسلمانان اگر حب ریاست، حب ثروت اندوزی، حب و بغض های شخصی و قبیله ای و دنیوی را کنار گذارند، درک می کنند طرف مقابل حسین بن علی(ع) که جزء اهل بیت(ع) است، باطل و ناپاکی است.

 

وی ابراز کرد: آیه تطهیر برای مخالفان و دشمنان حضرت علی(ع) بسیار شکننده است از این رو افزون بر حفظ این آیه بر آن بسیار بیندیشید و تفکر کنید.

 

حجت الاسلام اسلامی فر با تاکید بر این که هم نیشینی با امام حسین(ع) نیازمند سنخیت با ایشان است، افزود: اگر بخواهیم به وجود مقدس اهل بیت(ع) که از هرگونه اشتباه و آلودگی مطهر هستند، تمسک بجوییم باید با آن ها سنخیت پیدا کنیم.

 

وی تصریح کرد: کسی که می خواهد خود را منسوخ به مطهران و پاکان کند باید روحش، رفتارش، گفتارش و عملش به سمت پاکی و طهارت حرکت کند؛ خداوند توبه کنندگان و مطهران را دوست دارد./1308/پ202/ب4

ارسال نظرات