۰۳ آبان ۱۳۹۳ - ۱۸:۳۹
کد خبر: ۲۲۷۵۶۴
استاندار ایلام:

محرم بهترین فرصت برای گسترش فرهنگ عاشورایی است

خبرگزاری رسا ـ استاندار ایلام در همایش روحانیان و طلاب گفت: محرم بهترین فرصت برای گسترش فرهنگ عاشورایی و کار و تلاش در بین مردم است.
محمدرضا مرواريد،‌ استناندار ايلام

به گزارش خبرگزاری رسا، محمدرضا مروارید،‌ در همایش روحانیان و طلاب اعزامی به استان ضمن گرامیداشت یاد آیت الله مهدوی کنی به بیان خاطراتی از ایشان در دوران قبل از انقلاب و مبارز با طاغوت پرداخت و افزود: ایام محرم و صفر ظرفیت بالایی را برای گسترش فرهنگ حسینی و عاشورایی به وجود می آورد که باید در این زمینه بهترین استفاده ها را برد.

 

وی بر ضرورت تبیین فرهنگ عاشورایی و ترویج بحث های مذهبی، فقهی و شهادت طلبی در بین مردم تاکید کرد و گفت: باید در آیین عزاداری امام حسین(ع) بیشتر بر تبیین قیام آن حضرت پرداخته شود و سخنرانی ها رونق بیشتری پیدا کند.

 

استاندار ایلام ادامه داد: روحانیان در مساجد و حسینیه ها باید خود مدیریت برنامه ها را بر عهده بگیرند تا در این ایام مردم بیشتر با فرهنگ عاشورا آشنا شوند.

 

مروارید بیان کرد: طبق فرموده رهبر کبیر انقلاب حضرت امام خمینی(ره)، این عاشورا و نهضت حسینی است که اسلام را بیمه کرده است.

 

وی با اشاره به گسترش فرهنگ حسینی در جهان تاکید کرد: فرهنگ عاشورا فقط اختصاص به شیعه ندارد و هر جامعه ای که با آن آشنا شده از این فرهنگ الگو گرفته و انقلاب ما نیز ادامه نهضت امام حسین(ع) و فرهنگ عاشورایی بود و این انقلاب گوشه ای از تاثیرات واقعه عاشوراست.

 

مدیر ارشد استان ایلام یادآور شد: امام حسین(ع) هنگام حرکت به سمت کوفه فرمودند که خروج من برای اصلاح امت جدم است و ایشان فقط برای امر به معروف و نهی از منکر حرکت کردند.

 

وی در اداهه سخنان خود به روحانیان و طلاب اعزامی به مناطق مختلف استان توصیه کرد که ارتباط خود را با مردم حفظ کنند؛ چرا که این ارتباطات برکات بسیاری به دنبال دارد.

 

مروارید اظهار کرد: روحانیون در بین مردم حضور یابند و در این مدت نشان دهند که یک فرد مسلمان در عمل باید چه رفتار و منشی داشته باشد و در عمل اسلام را تبلیغ کنند.

 

استاندار ایلام گفت: توسعه فرهنگ اعتدال و پرهیز از افراط گرایی از دیگر مواردی است که روحانیان در دوران تبلیغ خود می توانند به آن بپردازند.

 

وی ادامه داد: همچنین گسترش و جا انداختن فرهنگ کار و تلاش از مهم ترین مواردی است که باید در جامعه اسلامی رواج یابد و در این مدت باید مردم نسبت به فعالیت های تولیدی در شهرها و روستاها ترغیب شوند که در این زمینه روحانیون می توانند بهترین نقش را ایفا کنند.

 

مروارید تاکید کرد: باید اصل برنامه های عزاداری با محوریت سخنرانیها و تبیین فرهنگ عاشورایی باشد و کمتر به ظواهر پرداخته شود.

 

استاندار ایلام افزود: بحث درباره عقاید و ریشه های قیام امام حسین(ع) و مسائل روز و تبلیغ در مورد فرهنگ اصیل سلامی و پرهیز از تنبلی در جامعه و جا انداختن روحیه کار و تلاش در بین مردم از مهم ترین موضوعاتی است که روحانیان می توانند به آن بپردازند./998/د101/ب4

ارسال نظرات