۰۳ آبان ۱۳۹۳ - ۱۸:۵۹
کد خبر: ۲۲۷۵۶۸

اعزام 40 مبلغ و روحانی دینی به بقاع متبرکه ایلام

خبرگزاری رسا ـ معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان ایلام، از اعزام 40 مبلغ و روحانی به بقاع متبرکه استان ایلام خبر داد.
اعزام مبلغين ماه محرم به نقاط مختلف کشور

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از اداره کل اوقاف و امور خیریه استان ایلام، حجت الاسلام حسن شهیدی، معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان ایلام، از اعزام 40 مبلغ و روحانی دینی برای برگزاری مراسم عزاداری و سوگواریی سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) به بقاع متبرکه استان ایلام خبر داد و گفت: از این تعداد مبلغ و روحانی 10 نفر بومی و 30 نفر نیز از حوزه علیمه قم به بقاع متبرکه مناطق مختلف این استان اعزام شدند.

 

وی، تصریح کرد: مبلغان و روحانیون اعزامی از اول محرم به مدت 10 روز در بقاع متبرکه شاخص این استان حضور یافته و به سخنرانی، روضه خوانی، برگزاری نماز جماعت، پاسخگویی به سوالات، شبهات دینی و بیان احکام خواهند پرداخت.

 

حجت الاسلام شهیدی، تببین قیام عاشورا، افزایش بصیرت عاشورایی، تبدیل شدن بقاع متبرکه به قطب فرهنگی و استفاده از ظرفیت های روحانیون را از اهداف اعزام این مبلغان به استان عنوان کرد.

 

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان ایلام، بیان کرد: روحانیون علاوه بر ترویج و گسترش فرهنگ عاشورایی، بایستی فرهنگ وقف را به خوبی در جامعه نهادینه و به احیای موقوفات و ترویج سنت حسنه وقف در جامعه اهتمام بیشتری نشان دهند.

 

وی، خاطرنشان کرد: این ماه فرصت مناسبی است تا روحانیون و مبلغان دینی ارتباط خود را با نسل جوان محکم‌ تر کرده و برنامه‌های دینی، معنوی و تبلیغی را در بین نوجوانان و جوانان بیش از پیش ترویج دهند./998/د102/ب4

ارسال نظرات