۰۳ آبان ۱۳۹۳ - ۱۹:۴۹
کد خبر: ۲۲۷۵۹۱
حجت الاسلام والمسلمین نکونام:

مبلغی موفق خواهد بود که دل به دنیا نبندد

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری گفت: شیطان و نفس انسان به دنبال آن است که عالم دینی را از مرحله عمل، به عرصه شعار بکشاند و اسلام ظاهری را به مردم معرفی کند که این بسیار خطرناک است.
حجت الاسلام والمسلمين نکونام
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری، عصر امروز در گردهمایی مبلغان این استان در آستانه ماه محرم، با اشاره به این که مبلغان باید به علم و اندوخته های خود عمل بوده و عالم بی عمل نباشند، اظهار داشت: مبلغان دینی باید نسبت به دستورات الهی و علوم دینی و فراگیری آن ها حساس و قبل از آن که دیگران را به این مسیر تشویق کنند، خود عامل به آن چه آموخته اند، باشند.
 
امام جمعه شهرکرد، سستی در عمل را یکی از تهدیدهای امروز پیش روی مبلغان دینی بیان کرد و گفت: شیطان و نفس انسان به دنبال آن است که عالم دینی را از مرحله عمل، به عرصه شعار بکشاند و اسلام ظاهری را به مردم معرفی کند که این بسیار خطرناک است و همه مبلغان دینی باید نسبت به آن هوشیار باشند.
 
نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری، عالمان بی عمل را بدترین گروه جهنمیان معرفی کرد و اظهار داشت: عالمی که از علم خود برای هدایت و ارشاد انسان ها استفاده نکند؛ به یقین این علم عامل به هلاک رسیدن خود او خواهد شد.
 
حجت الاسلام والمسلمین نکونام با تأکید بر این که علمی سودمند است که به آن عمل شود، خاطرنشان کرد: بکوشیم که از علم و اندوخته های خود در جهت هدایت انسان ها استفاده کنیم که اگر این امر محقق شد، علم مبلغ دین خدا عامل سربلندی و ارتقای وی خواهد شد.
 
وی در ادامه رحلت عالم ربانی و یار دیرین امام و رهبری، آیت الله مهدوی کنی را به محضر رهبر معظم انقلاب، علما، ملت شریف ایران و همچنین خانواده آن مرحوم تسلیت گفت و اظهار داشت: آیت الله مهدوی کنی یکی از چهره های شاخص نظام اسلامی بودند که نقش بسزایی در به بار نشستن این انقلاب داشتند.
 
رییس استانی حوزه علمیه چهارمحال و بختیاری، مجاهدت، تعلیم و تربیت نیروهای انقلابی و نشر معارف اسلامی و اخلاقی و حرکت در مسیر ولایت را از مهم ترین شاخصه های این عالم خستگی ناپذیر بیان کرد و گفت: آیت الله مهدوی کنی جز در سایه اخلاص و تقوای الهی به این مرتبه رفیع و جایگاه بزرگ نرسید.
 
امام جمعه شهرکرد، آیت الله مهدوی کنی را عمار بصیر رهبر معظم انقلاب معرفی کرد و افزود: موضع‌گیری های صریح و انقلابی و ولایتی این عالم فرزانه باعث شده بود که همگان از وی به عنوان یار صدیق امام و رهبری یاد کنند و این افتخار نصیب همه کس نمی شود.
 
نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری با تأکید بر این‌که مبلغان دینی باید شخصیت رفتاری، سیاسی و دینی این مجاهد نستوه را الگوی عملی خود در همه مراحل زندگی و خصوصا تبلیغی خود قرار دهند، خاطرنشان کرد: به یقین مبلغی موفق خواهد بود که دل به دنیا نبندد و خود را به خداوند بسپارد که آیت الله مهدوی کنی این چنین بود و برای همیشه تاریخ در ذهن ها و یادها خواهد ماند./9457/پ202/ب3
ارسال نظرات