۰۳ آبان ۱۳۹۳ - ۲۱:۳۰
کد خبر: ۲۲۷۶۰۸
همزمان با فرا رسیدن ماه محرم؛

850 روحانی مبلغ به مساجد خراسان شمالی اعزام شدند

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل تبلیغات اسلامی استان خراسان شمالی گفت: همزمان با فرا رسیدن ماه محرم 850 روحانی مبلغ به مساجد شهری و روستایی این استان اعزام شدند.
اعزام مبلغين ماه محرم به نقاط مختلف کشور

حجت الاسلام زین العابدین روحانی نیا، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان خراسان شمالی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، از اعزام 850 روحانی مبلغ به شهرستان های هشت گانه استان همزمان با فرا رسیدن ماه محرم خبر داد و افزود: این روحانیان از حوزه های علمیه قم و مشهد و نیز مدارس علمیه خراسان شمالی برای برگزاری هر چه بهتر برنامه های عزاداری ماه محرم به مساجد شهری و روستایی و نیز هیئات مذهبی استان اعزام شدند.

 

وی با بیان این که از این تعداد 385 روحانی مبلغ از حوزه های علمیه قم و مشهد برای فعالیت مذهبی و تبلیغی به استان خراسان شمالی هجرت کرده اند، اظهار داشت: روحانیان مبلغ با حضور در مساجد و هیئات مذهبی، برنامه های عزاداری اباعبدالله الحسین(ع) را هدایت و مدیریت می کنند.

 

به گفته حجت الاسلام روحانی نیا، مبلغان اعزامی افزون بر برنامه های سوگواری، از فرصت ماه محرم استفاده کرده و فعالیت های تبلیغی و مذهبی دیگری نیز در بین مردم انجام می دهند.

 

دبیر ستاد ساماندهی شؤون فرهنگی استان خراسان شمالی تصریح کرد: برنامه هایی چون کلاس های قرآن، احکام، پاسخ گویی به سؤالات و شبهات شرعی، دوره های تفسیر قرآن و ... از جمله فعالیت های روحانیان مبلغ اعزامی به مساجد شهری و روستایی خراسان شمالی افزون بر برنامه های عزاداری ماه محرم هستند.

 

حجت الاسلام روحانی نیا گفت: روحانیان مبلغ اعزامی به مساجد و هیئات مذهبی استان خراسان شمالی تا پایان دهه نخست ماه محرم در مناطق تعیین شده ساکن می شوند.

 

وی با اشاره به برگزاری همایش طلایه داران تبلیغ در استان خراسان شمالی پیش از فرا رسیدن ماه محرم، اظهار داشت: این همایش آموزشی و توجیهی به منظور ایجاد وحدت رویه تبلیغی در بین روحانیان مبلغ و ارائه سرفصل های تبلیغی به آنها در محل مصلای امام خمینی(ره) بجنورد با حضور روحانیان اعزامی برگزار شد.

 

حجت الاسلام روحانی نیا خاطرنشان کرد: اداره کل تبلیغات اسلامی استان خراسان شمالی در ماه محرم امسال افزون بر اعزام روحانیان مبلغ به مساجد شهری و روستایی و هیأت های مذهبی، برنامه های دیگری چون اجرای گفتمان های دینی در مدارس و دانشگاه ها با موضوعات سبک زندگی حسینی، سبک عزاداری حسینی و قیام حسینی، راه اندازی ایستگاه های پاسخ گویی به شبهات فکری و اعتقادی و سؤالات دینی، حلقه های بصیرتی و معرفتی برای اعضای هیأت های مذهبی، برگزاری قرائت زیارت عاشورا در مساجد، برگزاری جلسات تفسیر قرآن، اقامه نماز جماعت با شرکت عزاداران حسینی در مساجد و برپایی نمایشگاه حسینی، توزیع بسته های فرهنگی در بین اعضای هیئات و ... برگزار خواهد کرد.

 

به گفته وی در ماه محرم امسال برنامه های عزاداری شهادت سرور و سالار شهیدان، امام حسین(ع) در هزار و 120 باب مسجد و حسینیه و هزار و 160 هیأت مذهبی شهرستان های هشت گانه استان خراسان شمالی برگزار می شود.

 

حجت الاسلام روحانی نیا تصریح کرد: در برگزاری این برنامه ها 850 روحانی مبلغ و نیز 830 مداح و ذاکر اهل بیت عصمت و طهارت(ع) همکاری خواهند کرد.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان خراسان شمالی در ادامه در مورد آسیب های عزاداری در هیئات مذهبی استان، با اشاره به این که در شماری از هیأت های مذهبی این استان برخی از آسیب های عزاداری وجود دارد، افزود: امسال سعی می شود با همکاری و همراهی روحانیان اعزامی و مداحان و ذاکران، از آسیب ها و ناهنجاری های رایج در عزاداری های مذهبی در این استان جلوگیری شود.

 

وی تصریح کرد: استفاده از برخی ادوات عزاداری مانند علم ها و کوتل ها از جمله آسیب های عزاداری در استان به شمار می روند و در این زمینه سعی شده استفاده از ادوات عزاداری نامناسب تا حد امکان محدود شود./9314/ت302/ب4

ارسال نظرات