۰۴ آبان ۱۳۹۳ - ۰۸:۰۳
کد خبر: ۲۲۷۶۴۵

مراسم گرامیداشت آیت الله مهدوی کنی در مسجد جامع نجف آباد برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ در مراسم گرامیداشت یاد و خاطره آیت الله مهدوی کنی که در مسجد جامع نجف آباد برگزار شد، یکی از شاگردان ایشان به بیان فضایل و خصوصیات شخصیتی ایشان پرداخت.
آيت الله مهدوي کني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در نجف آباد، مراسم گرامیداشت آیت الله مهدوی کنی، شب گذشته در مسجد جامع نجف آباد برگزار گردید.

 

در این مراسم که با حضور نمازگزاران و جمعی از مردم نجف آباد برگزار شد، پس از تلاوت آیاتی از کلام الله مجید، حجت الاسلام مصطفی حسناتی نماینده ولی فقیه و امام جمعه نجف آباد در سخنانی کوتاه به ابعاد شخصیتی این روحانی مبارزه اشاره کرد.

 

حجت الاسلام حسناتی گرامیداشت نام و یاد علماء را همانند گرامیداشت شعائر دینی عنوان کرد و گفت: زندگی و وجود پربرکت این مرد وارسته چه قبل و چه بعد از انقلاب الگویی بی مانند برای جامعه اسلامی است.

 

وی در ادامه افزود: این یار مخلص امام با وجود دارا بودن مسؤولیت های مختلف هیچ گاه از صراط مستقیم خارج نشد و ذره ای به انقلاب شک و تردیدی به خود راه ندادند.

 

در ادامه این مراسم یکی از شاگردان ایشان که مدت 10 سال در دانشگاه امام صادق(ع) شاگرد آیت الله مهدوی کنی بود، به بیان خاطرات و ابعاد شخصیتی ایشان پرداخت.

 

مصطفی دری که از اولین ورودی های دانشگاه امام صادق(ع) در سال 1361است، در بیان شخصیت آن بزرگوار در دانشگاه امام صادق(ع) گفت: شخصیت این عالم فرزانه شخصیتی محبوب و در عین حال بسیار کم ادعا در مسائل دینی بودند و صحبت کردن به زبان مردم و پرهیز از افراط و تفریط حتی در مسائل معنوی از شاخصه های برجسته ایشان بود.

 

وی در ادامه بیان داشت: مدیریت ارزشمند ایشان در دانشگاه امام صادق(ع) که یکی از حلقه های مفقوده در زمان انقلاب بوده است، سبب شد تا این دانشگاه مصداق وحدت حوزه و دانشگاه قرار گیرد و وجود این گونه دانشگاه ها سبب شد تا حوزه های علمیه و فقاهت برای مردم عادی قابل فهم باشد. /1306/پ203/ب

ارسال نظرات