۰۴ آبان ۱۳۹۳ - ۰۸:۰۳
کد خبر: ۲۲۷۶۴۶
حجت الاسلام سالک:

اعدام شیخ نمر نفرت شیعیان از آل سعود را دوچندان می کند

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی در واکنش به صدور حکم اعدام شیخ نمر گفت: عربستان باید بداند که اعدام یک روحانی شیعه، موج اعتراضات شیعیان کل جهان را به دنبال خواهد داشت.
حجت الاسلام سالک

حجت الاسلام احمد سالک، نماینده مردم اصفهان و رییس کمیسیون فرهنگی مجلس در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان گفت: عربستان سعودی با صدور چنین احکامی می خواهد عقاید شیعیان را سرکوب کند که این امری غیر ممکن است.

 

وی تصریح کرد: روحانیت شیعه همیشه در دفاع از ارزش های اسلامی پیشتاز بوده؛ به همین دلیل در صورت اجرای این حکم عربستان باید خود را برای مقابله با موجی از اعتراضات شیعیان کل جهان آماده کند.

 

وی با بیان این مطلب که حکم اعدام شیخ نمر خلاف حقوق بشر است، اظهار داشت: تمام مسلمانان و سازمان ملل باید در برابر این حکم واکنش دهند و اجازه ندهند تا شیخ نمر، روحانی برجسته شیعه اعدام شود.

 

حجت الاسلام سالک، با تأکید بر این که صدور حکم اعدام برای یک روحانی شیعه از سوی دولت عربستان خلاف حقوق بشر است، تصریح کرد: عربستان باید بداند که اعدام یک روحانی شیعه، موج اعتراضات شیعیان کل جهان را به دنبال خواهد داشت و از طرفی وحدت و اتحاد بین شیعه و سنی را خدشه دار می کند.

 

وی صدور این حکم را در راستای اهداف گروه های تکفیری چون داعش دانست و گفت: یکی از اقدامات اساسی گروه های تکفیری برای مقابله با مسلمانان ایجاد اختلاف و تفرقه بین مذاهب اسلامی است و صدور حکم اعدام شیخ نمر باعث ایجاد اختلاف و تنش بین مذاهب اسلامی می شود و عربستان باید بداند که این حکم و اجرای آن باعث خوشحالی گروه های تکفیری و داعش می شود. 

 

وی افزود: عربستان با صدور این حکم می خواهد در برابر عقاید تشیع ایستادگی کند در حالی که این برخورد صحیح نیست و باید اجازه دهد تا شیعیان نیز عقاید و نظرات خود را بیان کنند./1305/ت302/ج

ارسال نظرات