۰۴ آبان ۱۳۹۳ - ۰۸:۴۹
کد خبر: ۲۲۷۶۴۷
حجت الاسلام قهرمانی:

امام حسین در روز عاشورا ولایتمداری را به اثبات رساند

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه های علمیه آذربایجان غربی گفت: روحانیان با پرداختن به شرایط حکومتی در دوران امام حسین (ع) و زمان حاضر اهمیت ولایتمداری را که امام حسین (ع) در روز عاشورا به اثبات رساندند برای مردم تبیین و توجیه کنند.
حجت الاسلام قهرماني، مدير حوزه هاي علميه آذربايجان غربي

حجت الاسلام محمدجواد قهرمانی، مدیرحوزه های علمیه آذربایجان غربی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه با تسلیت شهادت امام حسین (ع) اظهار کرد: باید از فرصت ماه محرم برای بازشناسی حادثه کربلا استفاده کرده و درس ها و عبرت های این واقعه مهم تاریخی را در مسیر زندگی به کار گیریم.

 

وی به وظیفه خطیر روحانیت به عنوان مرزداران عقیدتی اهل بیت (ع) در رابطه با تبیین واقعیت های عاشورا اشاره و خاطرنشان کرد: اگر امروزه مسیر عاشوراپژوهی هموار و جامعه با عبرت ها و درس های عاشورا عجین شده و این واقعه بزرگ تاریخی همچنان زنده و پویا مانده است بخشی به برکت تلاش علماء و روحانیون است.

 

حجت الاسلام قهرمانی گفت: روحانیون به عنوان پاسداران مکتب حسینی باید در این برهه از زمان که دشمنان تلاش دارند با دامن زدن به اختلافات مذهبی واقعیت ها را به انحراف بکشانند، واقعه عاشورا را با آگاهی و روشنگری مردم از انحرافات به دور نگه داشته و رسالت خود را به نحو احسن انجام دهند.

 

مدیر حوزه های علمیه آذربایجان غربی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری گفت: روحانیان باید برای الگو سازی عاشورا قسمت های مهم واقعه کربلا را به مردم تبیین کنند.

 

وی با بیان این که واقعه عاشورا با توجه به روایت« کل عرض کربلا و کل یوم عاشورا» در حال تکرار است، گفت: باید به مردم آگاهی داد که امروز پرچم امام حسین (ع) بر دوش چه کسی است و شاخصه های این پرچم چیست؟ و آیا ما در زیر پرچم امام حسین قرار داریم یا زیر بیرق یزیدیان؟

 

حجت الاسلام قهرمانی گفت: روحانیان با پرداختن به شرایط حکومتی در دوران امام حسین (ع) و زمان حاضر اهمیت ولایتمداری را که امام حسین (ع) در روز عاشورا به اثبات رساندند برای مردم تبیین و توجیح کنند.

 

وی تأکید کرد: مبلغان واقعه کربلا را با مسائل روز منطبق کنند تا مردم با آگاهی و درس آموزی از مکتب امام حسین راه خود را تشخیص داده و در انتخاب مسیر درست قدم بردارند.

 

عزاداری حسینی باید موجب تقویت دین گرایی شود

 

مدیر حوزه های علمیه آذربایجان غربی در ادامه مداحان را به بیان واقعیت ها در مقتل خوانی ها توصیه کرد و افزود: اگر واقعه کربلا به درستی به مردم منتقل شود سازنده و قابل استفاده خواهد بود.

 

حجت الاسلام قهرمانی با درخواست از مبلغان و مداحان برای بهره گیری از منابع معتبر تاریخی گفت: استفاده از مطالب ساخته و پرداخته مردم که هیچ سنخیتی با اصل واقعه عاشورا ندارد موجب وهن عزاداری امام حسین (ع) می شود.

 

وی با تأکید بر ضرورت پرهیز از به کار بردن ابزار آلات، مطالب، اشعار و الفاظی که در شأن اهل بیت (ع) نیست، تصریح کرد: برگزاری سوگواره حسینی باید مطابق شرع اسلام باشد و اصول و فروع دین در آن پایمال نشده و موجب تقویت دین گرایی و احکام اسلامی شود.

 

قمه زنی موجب سوء استفاده دشمنان علیه اسلام می شود

 

مدیر حوزه های علمیه آذربایجان غربی با اشاره به این که نباید زمینه سوء استفاده دشمنان در عزاداری ها را فراهم کنیم، گفت: باید به عنوان مقلدان، توصیه های رهبری در خصوص تهدید ها و آسیب های عزاداری ها را جدی گرفته و از آنها دوری کنیم.

 

وی اضافه کرد: دشمنان امروز تلاش دارند ضعف های مسلمانان را به رخ جهانیان کشیده و با مخدوش کردن چهره اسلام از گسترش اسلام ناب محمدی جلوگیری کنند.

 

حجت الاسلام قهرمانی موضوع قمه زنی را مورد بررسی قرار داد و گفت: در شرایط امروزی به تشخیص بزرگان اسلامی باید از این امر اجتناب شود چراکه دشمنان با سوء استفاده از احساسات مردم مسلمانان می خواهند آن را به عنوان ضعف دین اسلام جلوه داده و افکار عمومی را نسبت به اسلام بدبین کنند.

 

وی تصریح کرد: شرایط جهان تغییر کرده است و امروز به واسطه گسترش ارتباطات برخی رویدادها به تحریف درآمده و به صورت غیر واقعی به مردم دنیا نشان داده می شود که برای جلوگیری از این انحرافات  و احتزار پرچم امام حسین (ع) در کل دنیا باید از اقداماتی که موجب سوء استفاده دشمنان می شود پرهیز شود.

 

مدیر حوزه های علمیه آذربایجان غربی در پایان مردم را به مطالعه در خصوص سیره اهل بیت (ع) در عزاداری برای سالار شهیدان دعوت کرد و افزود: با الگو قرار دادن سیره ائمه معصومین در عزاداری ها و همچنین مد نظر قرار دادن توصیه های بزرگان دین عزاداری ها رنگ الهی و حسینی به خود گرفته و از نفوذ انحرافات نیز جلوگیری می شود./936/ت302/ب

ارسال نظرات