۰۴ آبان ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۶
کد خبر: ۲۲۷۶۶۰
حجت‌الاسلام والمسلمین فلاح زاده:

نخستین برنامه سلوکی تعیین مرجع تقلید و عمل به فتوای او است

خبرگزاری رسا ـ رییس ستاد ترویج احکام دین گفت: در دین شناسی از کسی پیروی کنید که مجتهد، عادل و زنده باشد؛ مجتهد یعنی قانون الهی را بشناسد، عادل یعنی خودش متعهد به قانون باشد و زنده باشد یعنی بتواند نیازها را پاسخ بدهد.
حجت الاسلام فلاح زاده

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد حسین فلاح زاده، رییس ستاد ترویج احکام دین صبح امروز(یک‌شنبه) در مراسم عزاداری و سوگواری سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) در حسینیه هدایت تهران، با بیان این‌که در عصر شیخ طوسی و شیخ انصاری تلقیح مصنوعی، تلفن همراه و اینترنت نبوده است، افزود: فقیه و مرجع باید در همان عصر باشد تا وقتی این مسائل پیش می‌آید، وظیفه مردم را معین کند.

 

وی گفت: در دین شناسی از کسی پیروی کنید که مجتهد، عادل و زنده باشد؛ مجتهد یعنی قانون الهی را بشناسد، عادل یعنی خودش متعهد به قانون باشد و زنده باشد یعنی بتواند نیازها را پاسخ بدهد.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین فلاح زاده مشخص کردن مرجع تقلید و عمل براساس فتوای او را نخستین برنامه سلوکی دانست و اظهار داشت: اگر مسیری را بدون اجتهاد یا تقلید بپیماییم، و پس از آن متوجه شویم، باید برخی از اعمال گذشته را اعاده کنیم.

 

رییس ستاد ترویج احکام دین خاطرنشان کرد: شخصی مهندس برق بوده و با حقوق مکفی اشتغال به کار هم داشته اما به عشق علوم اهل بیت(ره) به حوزه آمده و از خود بنده با واسطه نماز و روزه استیجاری می‌خواند؛ شبهه‌هایی که می‌پراکنند، از قدیم بوده و اکنون هم وجود دارد./956/پ203/ب4

ارسال نظرات