۰۴ آبان ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۴
کد خبر: ۲۲۷۶۷۶

تجمع بزرگ رهروان زینبی در اراک برگزار می شود

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی از برگزاری تجمع بزرگ رهروان زینبی در اراک خبر داد.
اوقاف و امور خيريه مازندران

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از اداره اوقاف و امور خیریه استان مرکزی، حجت الاسلام عباسیان، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی از برگزاری تجمع بزرگ رهروان زینبی در اراک خبر داد.

 

حجت الاسلام عباسیان ضمن تسلیت به مناسبت ایام محرم به برگزاری ویژه برنامه های این ایام در بقاع متبرکه استان گفت: در این ایام برنامه های مختلف فرهنگی و آموزشی از جمله همایش ها، تجمع عاشورائیان، جلسات سخنرانی، عزاداری، پرسش و پاسخ و سینه زنی و مداحی برگزار می شود.

 

وی با اشاره به اینکه تجمع بزرگ رهروان زینبی در روز 12 محرم در میدان شهدای شهر اراک با حضور گسترده افراد به ویژه خواهران اراکی برگزار می شود، ادامه داد: روز دوازدهم محرم روز ورود حضرت زینب به کوفه و قرائت خطبه ایشان در مقابل دشمانان است.


این مقام مسؤول با اشاره به اینکه مهمتر از قیام عاشورا همین اطلاع رسانی و آگاه سازی بود که حضرت زینب سلام الله علیه انجام داد، اضافه کرد: به همین مناسبت همزمان با دوازدهم محرم روز ورود حضرت زینب و قرائت خطبه ایشان این تجمع در میدان شهدای شهر اراک برگزار می شود.

 

حجت الاسلام عباسیان بیان کرد: شرکت کنندگان بعد از تجمع در میدان شهدا و عزاداری به سمت بارگاه ملکوتی امامزاده عبدالله (ع) و آمنه خاتون (س) شهر اراک حرکت کرده و پس از پیمودن مسیر در همایش رهروان زینبی در جوار بارگاه ملکوتی این بزرگوارن شرکت می کنند.

 

وی اظهار کرد: در روز دوازدهم محرم قیام فرهنگی ابا عبدالله الحسین (ع) به رهبری حضرت زینب سلام (ع) شروع می شود و این قیام نیز نقش مهمی در تبیین فرهنگ عاشورا و هدف از قیام ابا عبدالله الحسین (ع) دارد.

 

دوری از طاغوت های زمان یکی از اهداف قیام امام حسین (ع)

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی در ادامه با بیان اینکه دوری از طاغوت های زمان نیز یکی از اهداف قیام امام حسین (ع) بود ادامه داد: تاسوعا و عاشورای حسینی مصادف با قیام 13 آباان است که این قیام نیز با تاسی از قیام ابا عبدالله الحسین (ع) به دست دانش آموزان و دانشجویان پیرو خط ولایت شکل گرفت.


وی ادامه داد: یاد و خاطره این قیام خونین و دلیر مردی و از خودگذشتگی جوانان و نوجوانان ایران اسلامی در روزهای عاشورا و تاسوعای حسینی با فریاد مرگ بر امریکا و مرگ بر اسرائیل گرامی داشته می شود./828/د101/ب

ارسال نظرات