۰۴ آبان ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۱
کد خبر: ۲۲۷۶۷۸
مدیر کل فرهنگ و ارشاد مازندران:

ترویج فرهنگ حسینی خلأهای فرهنگی جامعه را از بین می برد

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران گفت: فرهنگ حسینی و زینبی فرهنگی عظیم است که پس از گذشت قرن ها به بسیاری از نیازهای بشر و جامعه پاسخ می دهد و می تواند خلأ های فرهنگی جامعه را از بین ببرد.
مدير کل فرهنگ و ارشاد اسلامي مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام عباسعلی ابراهیمی، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران امروز در جلسه تفسیر قرآن در مرکز استان با تسلیت فرا رسیدن ماه محرم گفت: باید زوایای مختلف محرم و عاشورا برای جامعه بازگو شود.

 

وی با بیان این که عناصر عاشورا همراه با تعقل، فکر و حماسه بود که این مسائل باید برای نسل جدید تبیین شود، افزود: بدعت، خرافه و استفاده از حرکت ها و موسیقی های غیر صحیح برای عزای امام حسین(ع) آفتی است که نباید از آن غافل شویم.

 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران با بیان این که مرثیه خوانی در مراسم و عزای حسینی باید مستدل و مستند باشد و از مطالب گمراه کننده جلوگیری شود، افزود: باید قیام عاشورا به درستی تبیین شود.

 

وی یادآور شد: نهادینه کردن فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر پیام مهم عاشورا است که باید در این مدت بیشتر از قبل به این امر توجه شود و وعاظ و سخنرانان در این راستا اطلاع رسانی کنند.

 

دبیر شورای فرهنگ عمومی مازندران با اشاره به این که این ایام فرصت مناسبی است تا فرهنگ حسینی را در جامعه ترویج دهیم و آحاد جامعه را با تفکر و اهداف امام حسین(ع) آشنا کنیم، اظهار داشت: نظام سلطه به دنبال ایجاد گسست بین مردم و فرهنگ دینی است چرا که خوب می داند استقامت  و پویایی مردم ایران به دلیل تکیه کردن فرهنگ غنی عاشوراست.

 

وی با بیان این که ملت ایران با فرهنگ عاشورایی توانست انقلاب اسلامی را به پیروزی برساند و درهمه ی این سال ها عزتمندانه و مقتدرانه در برابر تمام توطئه هاو هجمه ها ایستادگی کند، افزود: فرهنگ امام حسین(ع) منحصر به محرم  و عاشورا نیست و شور ما باید همراه با شعور حسینی باشد و سبک زندگی مان نیز در این راستا باشد.

 

حجت الاسلام ابراهیمی ادامه داد: فرهنگ حسینی و زینبی فرهنگی عظیم است که پس از گذشت قرن ها به بسیاری از نیازهای بشر و جامعه پاسخ می دهد و می تواند خلأ های فرهنگی جامعه را از بین ببرد.

 

وی در ادامه به محورهای مهمی که در عزاداری ها وایین ها باید مورد توجه قرار گیرد اشاره کرد و گفت: بازخوانی رفتار و آموزه های عاشورایی در تبیین دیانت و سیاست، انسان و زمینه های ایجاد قیام عاشورا، جلوه هایی از عزت حسینی با تأکید بر پیام های عاشورایی، ارتقا اخلاق و بصیرت جوانان، تبیین ویژگی و شخصیت ابا عبدالله الحسین(ع)، تبیین آموزه های عاشورا در راستای دستیابی به خانواده ای سالم با توجه به شرایط امروز از مهم ترین راهبردهای اصلی برنامه های محرم در محافل مختلف باید باشد.

 

دبیر شورای فرهنگ عمومی مازندران در ادامه افزود: عزاداری ها باید با رعایت آداب صحیح و فرهنگ ارزشی مثبت آن و با پرهیز از هرنوع انحراف، بدعت و خرافات برگزار شود و ارزش های چون تقوا، نماز، پاکدامنی، صبر و شجاعت، جوانمردی، ایثار و فداکاری در ان تبلیغ و ترویج شود.

 

حجت الاسلام ابراهیمی با بیان این که امام حسین(ع) برای احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر در مقابل دشمن ایستاد، گفت: این فریضه امروز در جامعه مظلوم واقع شده است، امر به معروف و نهی از منکر بیان خوبی ها و زیبایی ها است و همه ابعاد زندگی را دربر می گیرد./950/پ202/ب1

ارسال نظرات