۰۴ آبان ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۹
کد خبر: ۲۲۷۷۱۵
کارشناس دینی تأکید کرد؛

ضرورت جلوگیری از بازاری‌شدن فعالیت‌های مهدوی

خبرگزاری رسا ـ مسؤول مهدیه امام خمینی تهران به تبیین اهداف سلسله نشست های مهدویت در تهران پرداخت و گفت: اگر نهادهای علمی مرتبط با حوزه زودتر دست به کار نشوند و اطلاع رسانی درستی نسبت به شناخت صحیح دوران غیبت و مختصات آن برای مردم، نداشته باشند مراکزی که این تخصص را ندارند از این فضا استفاده کرده و فضای بازاری را فراهم کنند.
حجت الاسلام مهدي سلطان احمدي
حجت الاسلام مهدی سلطان احمدی، مسؤول مهدیه امام خمینی تهران، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، به تبیین اهداف سلسله نشست های مهدویت در تهران پرداخت و گفت: مهم‌ترین هدف از تشکیل کلاس های مهدویت، کمک کردن به نیروهای ارزشی در شناخت بیشتر دوران غیبت و انتظار است که هر اندازه عمر دوران غیبت که در آن زندگی کنیم بیشتر شود به خاص بودن آن بیشتر حس می شود.
 
وی افزود: اگر نهادهای علمی مرتبط با حوزه زودتر دست به کار نشوند و اطلاع رسانی درستی نسبت به شناخت صحیح دوران غیبت و مختصات آن برای مردم، نداشته باشند مراکزی که این تخصص را ندارند از این فضا استفاده کرده و فضای بازاری را فراهم کنند.
 
این پژوهشگر حوزوی در ادامه به هدف برگزاری این دوره در تهران اشاره کرد و گفت: از آنجا که مراکز مهدویت در شهرستان‌ها کم است و مهدیه تهران نیز در تهران فعالیت دارد این دوره در تهران برگزار می شود.
 
وی از برنامه های مهدیه قم نشست های هفتگی مهدویت، پشتیبانی از همایش های دکترین مهدویت، کتابخانه مهدوی، مشاوره مهدوی به نهادها و گروه های مختلف را برشمرد و تاکید کرد: مهدیه قم آمادگی آن را دارد که این گونه نشست ها را در انواع گروه های مختلف و نهادهایی که خواستار معرفت بخشی مهدوی باشند ارائه دهد که با حضور استادان و پژوهشگران حوزه انجام می شود.
 
حجت الاسلام سلطان احمدی با بیان نیاز جوانان به مباحث مهدوی ابراز داشت: مباحث مهدوی بزرگ‌ترین شناسنامه عصر حاضر به خصوص شیعیان است که حیثیتی جز ارتباط با امام معصوم ندارند و هر آنچه به امام عصر(ع) برمی گردد مهم ترین موضوع است. پرداختن به مباحثی که انسان را به امام خود آشنا می کند اولویت درجه یک است که هم وظیفه انسان را در زمان حاضر تبیین می کند و هم موجب می شود که با دیگر دلدادگان حضرت مهدی(عج) ارتباط ایجاد شود.
 
وی مهم‌ترین جاذبه این دوره را تناسب مباحث و موضوعات به روز با نیازهای موجود عنوان کرد و اظهار داشت: تحولات جهانی و پدید آمدن گروه ها و اتفاقات جدید به قدری سریع است که به راحتی همه انسان ها احساس نیاز کرده تا با مختصات عصر خود بیشتر آشنا شوند.
 
مسؤول مهدیه تهران یکی از خطرهای پیش روی جوانان را مدعیان دروغین مهدویت عنوان کرد و ابراز داشت: بیشترین خطرهای مدعیان مهدویت در خارج از ایران صورت می گیرد و الحمدلله در داخل کشور این گونه مسائل زیاد به چشم نمی خورد. ولی باید اطلاع رسانی شود تا جلوی چنین شبهاتی گرفته شود.
 
وی در پایان سخنان خود گفت: مهدیه تهران علاوه بر برگزاری دوره های مباحث مهدوی  به وسیله راهکارهای هنری از قبیل فیلم، مستند، کتاب و تهیه کلیپ های مختلف برای سایت ها و نهادها و مشاوره دادن برای گروه های مذهبی نیز استفاده می کند./921/ت302/س
ارسال نظرات