۰۴ آبان ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۳
کد خبر: ۲۲۷۷۲۹
بیانیه حوزه علمیه زنجان در پی صدور حکم اعدام شیخ نمر؛

مسؤولان عربستان برای رهایی از بحران به سنت رسول الله بازگردند

خبرگزاری رسا ـ حوزه علمیه زنجان در پی صدور حکم اعدام شیخ نمر باقر النمر، روحانی شیعه مبارز عربستانی طی بیانیه ای ضمن محکوم کردن این حکم ناعادلانه آن را سیاسی خوانده و خواستار لغو حکم اعدام شیخ نمر شده است.
شيخ نمر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زنجان، مرکز مدیریت حوزه علمیه زنجان در پی صدور حکم اعدام شیخ نمر باقر النمر، روحانی شیعه مبارز عربستانی با صدور بیانیه ای ضمن محکوم نمودن این حرکت غیر انسانی و ضد حقوق بشری از سازمان های بین اللملی و دستگاه دیپلماسی کشور خواست تا هر چه سریع تر برای آزادی شیخ نمر اقدام مؤثری انجام دهند.

 

در ابتدای این بیانیه اعتراضی با اشاره به دوران سیاه قرون وسطی آمده است: این روزها بشریت صحنه هایی را در برابر دیدگانش می بیند که ده ها سال از طریق کتب تاریخی نوشته دست صهیونیزم این گونه وحشی گری ها را مختص دوران به اصطلاح تاریک قرون وسطی می پندارد و با ژستی حقوق بشر مآبانه، به تقبیح آن دوران می پردازد؛ حال آن که باید فریاد زد که قرون وسطی چیزی جز دوران بشریت مادی گرای قرن بیست و یکم نیست و اینک عالمی تنها به خاطر بیان عقایدش به اعدام محکوم می شود.

 

در ادامه این بیانیه اضافه می کند: اعلام خبر حکم اعدام روحانی برجسته شیعه عربستانی جناب آقای شیخ نمر باقر النمر خشم مسلمانان جهان و خصوصا شیعیان را بر انگیخت؛ صدور این حکم سیاسی در حالی صورت می گیرد که جهان امروز شاهد تحولات مهم منطقه در پرتو بیداری اسلامی است.

 

این بیانیه در ادامه با اشاره به ظلم آل سعود به شیعیان عربستان تصریح می کند: اقدام نسنجیده و مغرضانه حکّام سرسپرده عربستان در سرکوب شیعیان مظلوم آن کشور و دستگیری و اعدام رهبران دینی یک عمل ناپسند می باشد که آن هم تحت فشار صهیونیسم و استکبار جهانی صورت می گیرد و به یقین این حرکت ناجوانمردانه بر خواسته از ناکامی دشمنان اسلام در کشورهای اسلامی و پیروزی های پی در پی مسلمانان در کشورهای یمن، سوریه، لبنان و عراق بوده و نوید بخش زوال قریب الوقوع گروه های تندرو تکفیری و در رأس آنان گروه سیاه دل داعش است.

 

در ادامه این بیانیه آمده است: ما طلاب حوزه علمیه زنجان اعدام شیخ نمر باقر النمر را محکوم و مردود دانسته و به حاکمان آل سعود تذکر می دهیم آنچه امروز به نام اسلام، مسلمانان و انسان های بی گناه را به خاک و خون می کشد نتیجه حاکمیت استبدادی است که اجازه رشد و تعالی را از شهروندان خود ستانده و آنان را از تشخیص و انتخاب آگاهانه و شرافتمندانه محروم می کند.

 

در پایان این بیانیه با مخاطب قرار دادن دستگاه دیپلماسی کشور برای اقدامی سریع در راستای آزادی شیخ نمر تأکید می کند: ما ضمن تأکید بر حق حاکمیت مردم بر سرنوشت خود، دستگاه سیاسی و قضایی عربستان را به رعایت حقوق شهروندان و اقلیت های قومی و مذهبی دعوت می کنیم و خواستار لغو حکم ناعادلانه و سیاسی اعدام شیخ نمر باقر النمر هستیم و از دستگاه دیپلماسی کشور نیز انتظار داریم بدون هیچ گونه مسامحه با به کارگیری تمام ظرفیت های خویش برای شکستن این حکم ناعادلانه و مطالبه در مجامع بین المللی اقدام نماید. /949/پ203/ب4

ارسال نظرات