۰۴ آبان ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۳
کد خبر: ۲۲۷۷۳۷
حجت‌الاسلام علوی تهرانی:

اوج هدایت‌گری امام حسین در داستان حر نمایان می‌شود

خبرگزاری رسا ـ حجت‏الاسلام علوی تهرانی از امام حسین(ع) به عنوان امام هدایت‌گر تاریخ نام برد و با بیان این‌که تنها راه رسیدن به هدایت راه یابی به در گاه امام حسین(ع) است، گفت: اوج هدایت‌گری امام حسین(ع) در داستان حربن یزید ریاحی نمایان می‌شود.
حجت‌الاسلام والمسلمين سيد محمد باقر علوي تهراني، استاد حوزه علميه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‏الاسلام سید محمد باقر علوی تهرانی در برنامه فضیلت عزاداری برای امام حسین(ع) که صبح امروز از شبکه قرآن و معارف سیما پخش شد، گفت: هدف و کمال هر فردی فقط با عاقبت به خیری آن شخص به نتیجه می‏رسد و هر کسی که می‏خواهد عاقبت به خیر شود آن را باید از در خانه امام حسین(ع) بگیرد.

 

وی در ادامه افزود: امام حسین(ع) امامی هدایت کننده است که اوج هدایت گری ایشان در داستان حر بن ریاحی و زهیر بن قین است و اگر ما هم بخواهیم که تحت هدایت گری ایشان قرار بگیریم فقط کافی است که از امام بخواهیم تا در این مجالس عزاداری ما را هم مانند جناب حر بپذیرند.

 

حجت‏الاسلام علوی تهرانی با اشاره به حدیث «کلنا سفینة ‏النجاه و لکن سفینه الحسین اوسع» یاد آور شد: امام حسین(ع) کشتی نجات امت رسول خدا(ص) است و هرکسی که می‏خواهد از گمراهی‏ها و تصرفات شیطان در امان بماند باید به کشتی نجات این امام وارد شود.

 

وی با اشاره به روایاتی مبنی بر ارزش والای زیارت امام حسین(ع) در کربلا تأکید کرد: با این‏که زیارت امام حسین(ع) بسیار اهمیت دارد ولی یک پیرو و شیعه ایشان باید در همه ابعاد زندگی خود اعم از فردی، اجتماعی، اخلاقی و دینی در مسیر اسلام باشد تا بتواند از شفاعت امام حسین(ع) در آن دنیا بهره مند شود.

 

در ابتدای این برنامه حجت‏الاسلام و المسلمین مهدی طائب گفت: بعد از مرگ معاویه، یزید به مروان بن حکم دستور داد که از امام حسین(ع) و عبدالله بن عمر بیعت بگیرد و اگر تن به این کار ندادند گردن آنها را بزند وقتی مروان این پیام را به امام رساند امام با تلاوت آیه تطهیر فرمود «تو که باشی که گردن من را بزنی من از خاندان پاک و اطهر هستم».

 

وی در توضیح این مطلب افزود: امام این آیه را خواندند که بفهمانند یک جامعه می‏تواند در عین این‏که شخص معصوم را در خود دارد فردی رجس و پلید را در رأس خود داشته باشد و برای از بین بردن این پلیدی باید با قیام و جهاد آن را از بین ببرد./1329/پ203/ی

ارسال نظرات