۰۴ آبان ۱۳۹۳ - ۱۶:۲۵
کد خبر: ۲۲۷۷۵۴
امام جمعه ایرانشهر:

مبلغان دینی مردم را از تحرکات دشمن در منطقه آگاه کنند

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام طاووسی با بیان اینکه آگاه‌سازی مردم در محرم نسبت به اقدامات دشمن اهمیت دارد، گفت: آگاهی مردم باعث می‌شود تا شاهد سوءاستفاده برخی فرصت‌طلبان نباشیم.
حجت‌الاسلام والمسلمين حسين طاوسي

حجت الاسلام حسین طاووسی، امام جمعه ایرانشهر در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا گفت: وظیفه روحانیان و مبلغان در محرم بسیار سنگین است؛ آنان باید عظمت عاشورا را در قالب ادبیات روز بیان کنند و آن را با نیازهای روز تطبیق دهند.

 

وی خاطرنشان کرد: جریان شناسی نفاق که امروزه بیماری دل و جان بسیاری از انسان‌هاست؛ فقط مختص عاشورا و کربلا نبود. نفاق پدیده‌ای است که مخفی مانده و خطراتی را که احساس می‌کنیم بعدها بروز می‌کند، در عملکرد اینگونه افراد نهفته است و باید برای مردم تبیین شود.

 

حجت الاسلام طاووسی تصریح کرد: روحانیان باید در بیان حقایق شجاعت و قاطعیت داشته باشند و نباید تحت تأثیر تهدیدها و فشارها قرار بگیرد. یک روحانی وظیفه‌شناس نباید در برابر چهره‌های سکولار و لاابالی سکوت کند، حتی اگر روشنگری او به حذف یا مخدوش شدن خودش بینجامد. باید مردم را نسبت به اهمیت نظام ولایی، حرکت در مسیر ولایت فقیه و تحرکات دشمنان در راستای براندازی انقلاب اسلامی توسط اندیشه‌های نفاق آگاه کنیم.

 

امام جمعه ایرانشهر ادامه داد: واعظان و مبلغان دینی سیستان و بلوچستان که رسالت حساس‌تری بر عهده دارند، باید مردم شیعه و سنی را از تحرکات دشمن در منطقه آگاه کنند تا شاهد سوءاستفاده برخی منفعت‌طلبان نباشیم. روحانیان منطقه هم نشر اعتقادات را برعهده دارند و هم بدعت ستیزی را در مسیر ولایی به مردم گوشزد می‌کنند./831/ت303/ب3

ارسال نظرات