۰۴ آبان ۱۳۹۳ - ۱۶:۴۹
کد خبر: ۲۲۷۷۶۴
در آذربایجان‌شرقی؛

ثبت بیش از 60 وقف جدید در شش ماهه نخست سال‌جاری

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌شرقی گفت: در شش ماهه نخست سال جاری بیش از 60 وقف جدید اتفاق افتاده که این آمار در مقایسه با مدت مشابه سال‌های قبل افزایش چشمگیری را نشان می دهد.
حجت الاسلام سيدشهاب الدين حسيني، مديرکل اوقاف و امور خيريه استان آذربايجان شرقي


حجت الاسلام سیدشهاب‌الدین حسینی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌شرقی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز اظهار داشت: از سال 90 با راه‌اندازی سامانه جامع موقوفات استان، بانک اطلاعاتی کاملی از تمامی موقوفات و رقبه‌های آذربایجان‌شرقی در دسترس قرار گرفته است.


وی خاطرنشان کرد: امروز با بهره مندی از این سامانه به صورت ساده و سریع، ضمن مطالعه متن وقف‌نامه و اطلاع کامل از نیات واقفان، خواهیم توانست برآورد جامع از منابع درآمدی آن موقوفه و زمینه‌های هزینه شده در طول مدت گذشته را بدست آورد.


حجت الاسلام حسینی با اشاره به جهش قابل توجه از نظر میزان ثبت وقف جدید در استان نسبت به سال‌های گذشته گفت: در شش ماهه نخست سال جاری بیش از 60 وقف جدید اتفاق افتاده که این آمار در مقایسه با تعداد موقوفاتی که در طول دهه‌های گذشته به نسبت زمان صورت گرفته، ارزشمند است.


مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌شرقی با بیان این‌که هم‌اکنون نزدیک به سه هزار موقوفه و بیش از 10 هزار رقبه در استان آذربایجان شرقی ثبت شده است، خاطرنشان کرد: هم اکنون بیش از 40 درصد مدارس آموزش و پرورش و بیش از 450 مجموعه آموزشی استان در زمین‌های وقفی احداث شده است.


وی با بیان این‌که سازمان اوقاف نسبت به جهت‌دهی نیات واقفان خیراندیش نیز برنامه‌های خاصی تدارک دیده است، افزود: اوقاف در حوزه سلامت، صنعت، کشاورزی، ورزش و مسائل اقتصادی نیز ورود پیدا کرده تا بتواند نیات واقفان را به بهترین شکل ممکن محقق سازد.


حجت الاسلام حسینی با اشاره به این‌که شهرک سرمایه‌گذاری خارجی و شهرک صنعتی بعثت تبریز در زمین‌های وقفی احداث شده اند، گفت: با توجه به این‌که نیات برخی از واقفان استان، اعزام به عتبات عالیات و زیارت مرقد حضرت سیدالشهدا(ع) است، برنامه اعزام دسته‌جمعی را در اولویت قرار داده ایم.


مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌شرقی ادامه داد: اولویت اعزام با افراد بی بضاعت و کسانی است که تاکنون به عتبات عالیات مشرف نشده‌اند، چنین برنامه‌ای برای اعزام کاروان های زیارتی به مقصد مشهد مقدس و بارگاه حضرت ثامن الحجج(ع) نیز تدارک دیده شده است./935/ت302/ب3

ارسال نظرات