۰۴ آبان ۱۳۹۳ - ۱۷:۳۱
کد خبر: ۲۲۷۷۷۲
استاد حوزه و دانشگاه:

مکتب سیدالشهدا مختص ۱۰ روز محرم نیست

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام نظری با تأکید بر این‌که شیعیان باید همواره توجه عملی به مکتب و سبک زندگی ائمه اطهار(ع) داشته باشند، گفت: مکتب سیدالشهدا مختص ۱۰ روز نخست محرم نیست.
حجت الاسلام مجتبي نظري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام مجتبی نظری، استاد حوزه و دانشگاه تبریز امروز در نشست آسیب شناسی عزاداری های حسینی در مسجد حضرت ابوالفضل(ع) منطقه مارالان تبریز اظهار داشت: عزادار حسینی باید به مکتب آن حضرت اعتقاد قبلی و عملی داشته باشد.

 


وی با تأکید بر این‌که شیعیان باید همواره توجه عملی به مکتب و سبک زندگی ائمه اطهار(ع) داشته باشند، خاطرنشان کرد: مکتب سیدالشهدا مختص 10 روز نخست محرم نیست. نباید بگذاریم برخی جریان های انحرافی و التقاطی قرآن را از مکتب حسینی و نهضت حضرت سیدالشهدا(ع) را از قرآن جدا کنند.

 


مسؤول سابق نهاد رهبری در دانشگاه تبریز با بیان این‌که امام حسین(ع) برای اقامه اصول دینی و قرآنی قیام کرد، تصریح کرد: برخی تلاش دارند با منحرف کردن عزاداری ها، جوانان را از مکتب واقعی حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و ائمه اطهار(ع) دور کنند، اگر فضای جولان به این فرصت‌طلبان داده شود، چیزی از حقایق مکتب حسینی باقی نخواهد ماند.

 


حجت الاسلام نظری با تأکید بر این‌که قرآن در شب قدر نازل شد و در غدیرخم به دست امام علی(ع) سپرده شد که حفظ این امانت با ولایت امکان پذیر است، گفت: نسل حاضر مسؤول حفاظت از مکتب مفسران حقیقی قرآن که همان مکتب نبوی و علوی است، هستند، این مهم باید در مجالس عزاداری بیش از پیش مورد توجه باشد.

 


این استاد حوزه و دانشگاه تبریز عنوان کرد: ما مسؤول این امانت برای نسل های آینده هستیم و قرآن واقعی قرآنی است که ائمه اظهار(ع) هریک برای پاسداشت آن از جان گذشتند نه قرآن معاویه که اکنون دست داعش است، طبیعی است که مفسران قرآن معاویه افراد خونخواری چون ابوبکر البغدادی خواهند بود.

 


مسؤول سابق نهاد رهبری در دانشگاه تبریز ادامه راه ائمه معصومان(ع) و شهدا را حفاظت از قرآن حقیقی دانست و خاطرنشان کرد: شهدای انقلاب اسلامی ایران و دوران دفاع مقدس نیز در مسیری حرکت کردند که امام حسین(ع) در عاشورا ترسیم کرد و ادامه راه آنها عمل به آموزه های اسلام و قرآن است.

 


گفتنی است، نشست آسیب شناسی عزاداری های حسینی با حضور مسؤول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی و متولیان هیأت های حسینی منطقه مارالان(شهید منتظری) در مسجد جامع حضرت ابوالفضل(ع) خیابان 20 متری برگزار شد./935/پ202/ب4

ارسال نظرات