۰۴ آبان ۱۳۹۳ - ۱۹:۳۷
کد خبر: ۲۲۷۷۸۸
امام جمعه کارون:

قمه زنی جایگاهی در آیین های مذهبی خوزستان ندارد

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه شهرستان کارون با بیان این که قمه زنی از سوی همه مراجع تقلید نهی شده است، گفت: پدیده طرد شده قمه زنی جایگاهی در آیین های مذهبی مردم خوزستان ندارد.
حجت الاسلام جاسم خضيراوي، امام جمعه کارون

حجت الاسلام جاسم خضیراوی، امام جمعه شهرستان کارون، در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز با اشاره به جایگاه بلند ماه محرم نزد شیعیان و تلاش های دشمنان اسلام برای ضربه زدن به مذهب مقدس اهل بیت(ع)، گفت: پدیده طرد شده قمه زنی یکی از حرکت های انحرافی بوده که هیچ گونه ارتباطی با اسلام نداشته و مردم خوزستان با آن بیگانه هستند.

وی افزود: واقعه مهم عاشورا در طول تاریخ همچون بسیاری از حادثه های تاریخی دست خوش آسیب هایی شده و این مسأله نیاز به روشن گری دقیق از سوی مبلغان را بیش از بیش نشان می دهد.

حجت الاسلام خضیراوی تصریح کرد: در صورتی که واقعه عاشورا به جهانیان معرفی شود می تواند پاسخگوی بسیاری از نیازهای معرفتی و معنوی انسان ها باشد و این وظیفه مبلغان بوده که آن را به مردم جهان بشناسانند.

وی آسیب شناسی تاریخی، نشر معرفتی و انسانی و بیان دستور های دینی را از دیگر وظایف مبلغان برشمرد و عنوان کرد: واقعه بزرگ عاشورا به وسیله دو دسته دشمنان قسم خورده و دوستان فریب خورده مورد تهاجم واقع شده و روشن سازی زاویه های نورانی آن بر عهده روحانیان و مبلغان دین است.

امام جمعه شهرستان کارون با اشاره به تلاش های جهادگونه علمای اسلامی در حفظ و نشر آموزه های دینی واقعه طف، گفت: شیخ جعفر شوشتری و شهید مطهری از علمایی بودند که زندگی خود را صرف پاسخ به شبهه ها و مبارزه با پدیده های انحرافی همچون قمه زنی کردند و با گفتار و کردار خود اهمیت نهضت عاشورا را به نمایش گذاشتند.

وی افزود: همه مراجع بزرگ دین در انحرافی بودن این پدیده شوم به اتفاق نظر رسیده اند و فتواهای آن نمایانگر مبارزه آن ها با این بدعت نادرست است.

حجت الاسلام خضیراوی تصریح کرد: هدف اساسی قیام امام حسین(ع) و حرکت تاریخ ساز او مبارزه با انحراف های بود که جامعه اسلامی به آن گرفتار شده و از آن رنج می برد و در این راه خون پاک خود را نیز فدای ارزش های اسلامی کرد.

امام جمعه کارون گفت: حادثه کربلا همچون جویباری بوده که از صدر اسلام به راه افتاده و تا کنون جریان داشته و این جویبار ایثار و گذشت برای کسانی است که از آن به شیوه درست بهره ببرند.

وی افزود: امروز جامعه تشنه معرفت و شناخت حرکت آزادی بخش و ایثارگرانه امام حسین(ع) و توجه به آموزه ای دینی نهفته در آن است .

امام جمعه کارون اظهارداشت: مداحان، مرثیه سرایان و مقتل خوانان باید توجه داشته باشند که تبلیغ و بیان آموزه های دینی و معرفتی در سوگواری ها نیازمند استفاده از منابع درست و مستند بوده است؛ زیرا قشرهای گوناگون جامعه به ویژه جوانان نیازمند اطلاعات هستند که کامل و درست باشند./9452/ت302/ب2

ارسال نظرات